Novinky

  • 06.09.2025 Good Pierre Gasly prodloužil smlouvu s Alpine do konce roku 2028

  • 06.09.2025 Good Daniele Ricciardo je ambasadorem Ford Racingu, značky Raptor

  • 06.09.2025 Good Monako má smlouvu na pořádání GP F1 do roku 2035

Facebook Instagram

Ecclestone vysvětlil zmatek kolem hranici trati

Ecclestone vysvětlil zmatek kolem hranici trati

Whiting neakceptoval neoficiální dohodu.

Formule 1 je uprostřed poslední sezóny se současnou generací vozů, technická pravidla pro příští rok zásadně změní vzhled i rychlost vozů a v zákulisí se hledají i recepty na co nejlepší sportovní pravidla. Součástí toho je i experimentování s tím, kde vlastně končí část okruhu, kterou jezdci smějí v sobotu využít k dosažení nejlepšího kvalifikačního času a v neděli k závodění. Před Velkou cenou Německa vznikl pěkný chaos, když trať v prvním tréninku neměla žádnou hranici, v druhém museli jezdci udržet alespoň jedno kolo mezi bílými čarami a od soboty trať končila vnější stranou obrubníků.

Zmatek prý vznikl kvůli tomu, že členové Strategické skupiny F1 se pár dní předtím dohodli na úpravě daného pravidla tak, aby nedocházelo k tak velkému počtu trestů, škrtání kvalifikačních časů a rozdávání napomenutí, ale bez oficiálního hlasování.

"Rozhodli jsme se, že bychom to měli vyzkoušet a pak se podívat na výsledek," řekl Bernie Ecclestone, který v strategické skupině zastupuje Formula One Management. "Charlie (Whiting, závodní ředitel) si myslel, že bychom se měli držet pravidel. Máme pravidla, která říkají, kudy se smí a kudy nesmí jezdit.

Já jsem tohle téma otevřel na Strategické skupině, protože lidé (současným pravidlům) nerozumějí a nezajímají se o ně. Pravidla ale platí a měla by se dodržovat. Sice jsme o tom během setkání Strategické skupiny mluvili a víceméně jsme se jednohlasně shodli, ale nemohli jsme nic změnit, protože se nehlasovalo. Pokud by se i hlasovalo, muselo by se čekat na souhlas Komise F1. Takže jsme to neměli jak udělat. Musí se to udělat správným způsobem. Musí se napsat pravidlo a musí se o něm hlasovat."

O hranici trati a jejím překračování bychom měli opět slyšet před VC Belgie, protože týmy, Ecclestone a FIA budou pokračovat v hledání nejlepšího řešení.