Novinky

  • 06.09.2025 Good Pierre Gasly prodloužil smlouvu s Alpine do konce roku 2028

  • 06.09.2025 Good Daniele Ricciardo je ambasadorem Ford Racingu, značky Raptor

  • 06.09.2025 Good Monako má smlouvu na pořádání GP F1 do roku 2035

Facebook Instagram

Sauber bude potřebovat platící jezdce

Sauber bude potřebovat platící jezdce

Naštěstí, zájem je velký.

Šéfka Sauberu prozradila, že pokud budou Felipe Nasr a Marcus Ericsson nahrazeni jinými jezdci, opět to budou muset být jezdci s dobrými sponzory. Týmová pokladna miliony dolarů potřebuje, má-li mít švýcarský tým opět konkurenceschopný vůz. Je to lepší, než mít velmi talentovaného jezdce v pomalém voze.

"Musíme se přizpůsobovat tomu, jaká je momentálně situace. Jsme si jisti, že příští rok budeme mít lepší vůz a věříme, že získáme další sponzory, ale v tomhle prostředí je to vždycky o penězích," řekla Monisha Kaltenborn. "Čím více (peněz) máte, tím více můžete testovat. A testování je velmi potřebné. Bylo by to velmi výhodné, pomohlo by nám to a věci by šly rychleji."

Když se jí Autosport přímo zeptal, jestli by si Sauber mohl dovolit dva jezdce bez sponzorů, odpověděla: "Myslím, že to se nestane."

Zájemců je naštěstí hodně a může jich být víc, když další týmy uzavřou své jezdecké dvojice. Sauber s podepisováním smluv nespěchá.

"Mohu vás ujistit, že jsme mnohem atraktivnější než před pár měsíci. To svědčí o kvalitě týmu, který byl dva roky podceňován. Měli jsme dvě špatné sezony - 2014 a tuhle. A někteří lidé to vidí. Ohledně jezdců máme několik možností a zvažujeme je. Mám určitou představu o načasování. Máme možnosti, zvážíme je, a když budeme připraveni, oznámíme to. Je dobré, když se to udělá rychle, protože v týmu je pak jistota, ale nejsme pod časovým tlakem."

Rozpočet se nejspíš podepsal i pod rozhodnutí nevyužít nejnovější specifikaci pohonné jednotky Ferrari, kterou od VC Itálie využívá Scuderia i Haas. Kaltenborn mluví o penalizaci za výměnu, což ale pro tým pravidelně končící v první části kvalifikace nemůže být až takový problém.

"Rozhodnutí udělali inženýři po konzultaci s Ferrari. Mají k tomu dobré důvody. Musíte brát v úvahu penalizaci a to, co za ni získáte. Nechceme riskovat penalizaci, protože by to pak mohlo být velmi obtížné."