Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Wolff je proti experimentování s F1

Wolff je proti experimentování s F1

V centru musí být technika a sport.

Tým Mercedes mezi prvními zareagoval na plány Liberty Media udělat ze závodů F1 lepší show a zmenšit rozdíly mezi týmy, byť pouze nepřímo, prostřednictvím rozhovoru s vlastním šéfem zveřejněném na své oficiální webové stránce.

"Musíme si přiznat, že Formule 1 je technický sport, proto v ní vždy budou neshody. Při všem budou lidé, kteří to budou nenávidět, i tací, kteří to budou milovat. Ale to je v pořádku, jen jedno nesmíme dopustit, nesmíme experimentovat. Nesmíme si zahrávat s loajálními fanoušky a naším publikem zaváděním pravidel a předpisů, které nebyly pořádně zváženy. Musíme používat data a vědecký přístup a podívat se, co funguje v jiných sportech a v zábavním byznysu a zkombinovat to se skvělými silnými stránkami F1."

Wolff také upozornil, že odkdy Liberty Media hovoří o ozdravění sportu, vzniká dojem, že F1 je na tom v současnosti špatně. Přitom, z určitého úhlu pohledu, se jí daří skvěle.

"Když vezmeme v úvahu, jak se našemu týmu dařilo během uplynulých sezón, sledovanost se vyvíjela docela pozitivně. Pár posledních závodů mělo na některých trzích rekordní sledovanost. Hodně se mluví o tom, že F1 na tom není dobře, přitom jsme na tom velmi dobře, pokud započítáme i hodně velkou změnu trhu.

Pochybuji, že mladší generaci dotáhneme v neděli ve dvě odpoledne k televizorům. Očekávají, že F1 budou moci sledovat na mobilech a prostřednictvím sociálních médií. Přesto máme dobrá čísla sledovanosti. Musíme o sportu mluvit pozitivně, ne jako o něčem nefunkčním."

Sociální média jsou jednou z nevyužitých oblastí, které mají v budoucnu těšit fanoušky a vydělávat peníze akcionářům Liberty, kteří za F1 zaplatili 8 miliard amerických dolarů. Nebude to ale jednoduché.

"Sociální média jsou velmi důležitým nástrojem marketingu s dosahem na současné i budoucí fanoušky, ale televizní společnosti jsou našimi loajálními partnery, dlouhá léta zpřístupňují tento sport jeho fanouškům a významně přispívají do rozpočtů týmů. Nemůžeme dát digitálnímu světu vše zdarma. Je to marketingový nástroj, ne kouzelná hůlka."