Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Symonds: "Závody budou vyhrávat chytří hoši."

Symonds: "Závody budou vyhrávat chytří hoši."

Hádejte, kdo je podle šéfkonstruktéra nejchytřejším jezdcem...

Podle šéfkonstruktéra Renaultu Pata Symondse vstoupí francouzský tým do sezóny 2005 se silnějším motorem, než tomu bylo o rok dříve a to i navzdory změnám nařízení, jejichž smyslem je zpomalení monopostů.
 
"I letos se chystáme vstoupit do sezóny se silnějším agregátem, než s kterým jsme ukončili předchozí sezónu," uvedl Symonds.
 
Nová nařízení nutí týmy k nasazení motorů, které vydrží dva závody v řadě, což je v porovnání s rokem 2004 dvojnásobná vzdálenost. Spolehlivost tak bude hrát ještě větší roli, než kdy dříve.
 
Nový Renault bude slavnostně odhalen 1.února v Monaku.
 
"Naše nové auto jsme dokončili včera. Vypadá dobře. Momentálně je na testovací stolici. Snažíme se získat maximum údajů předtím, než jej začneme testovat.
 
Vývoj motoru probíhal velmi dobře. Máme mnoho lidí, kteří v červnu zamíří s motory do Le Mans na čtyřiadvacetihodinovku. Motory, které něco vydrží, nejsou ničím novým.
 
Ušetří se tak nějaké peníze, i když ne tak, jak si někteří lidé pořád ještě myslí. Množství agregátů, které poběží na dynamometrech za účelem vývoje výrazně převýší počet motorů použitých v závodech."
 
Symonds rovněž prohlásil, že nové nařízení týkající se pneumatik, které budou muset vydržet kvalifikaci i závod, učiní závodění zajímavějším.
 
"Jezdci budou muset pneumatiky šetřit. Jednou z věcí, která nebyla minulý rok dobrá, bylo to, že o osudu závodu bylo rozhodnuto po posledních zastávkách v boxech. Pak se již nic nedělo. To by se teď mělo změnit.
 
Myslím si, že ten kdo pojede tvrdě a zničí svoje pneumatiky, může být ke konci závodu předjet těmi chytřejšími."
 
Podle Symondse je i letos jedním z horkých favoritů Michael Schumacher.
 
"Myslím si, že v sobě má ještě mnoho energie,“ říká Symonds, který s Němcem pracoval v letech 1994 a 1995 v Benettonu.
 
"Již dříve jsem řekl, že závody budou letos vyhrávat chytří hoši. Nejchytřejším pilotem je ale Michael.