Novinky

  • 23.05.2019 Bad Hamilton zaplatí v Monaku 400 eur za překročení povolené rychlosti v boxové uličce

  • 23.05.2019 Good Také druhý trénink v Monaku ovládl Lewis Hamilton (Mercedes)

  • 23.05.2019 Good Vítězem prvního tréninku na VC Monaka se stal Lewis Hamilton (Mercedes)

Facebook Instagram

Brawn by nemohl pracovat s Ecclestonem

Brawn by nemohl pracovat s Ecclestonem

Razí zcela opačný přístup k řešení problémů.

Na začátku tohoto roku se Bernie Ecclestone nechal slyšet, že jako šéf F1 pod sebou nemá žádné místo, kde by mohl potřebovat Rosse Brawna a přes média mu doporučil raději zaklepat na dveře FIA. O pár týdnů později bylo oznámeno, že nový majitel série Ecclestona odsunul do čestné pozice a z Brawna udělal výkonného ředitele odpovědného za sportovní stránku F1. Brawn nyní prozradil, že Ecclestonův odchod považoval za nutný, nedokázal by s ním spolupracovat.

"Tak to nebylo. Chci říct... S Berniem bych nepracoval, ale nebyla to moje podmínka," odpověděl Brawn na otázku, zda nové majitele žádal o Ecclestonův odchod, když pro ně před uzavřením obchodu pracoval jako poradce.

"Pracovat s Berniem by jistě bylo zábavné, nebylo to nemožné, ale Bernie dělá věci po svém, již mnoho let. Jenže, nikdy jsem si nevšiml, že by měl po boku skutečného partnera, pokud mluvíme o vedení sportu. Měl pod sebou pár lidí, kteří mu pomáhali. Nejsem si jistý, zda bychom se s Berniem dokázali dohodnout. Bernie byl vždycky reaktivní a já chci dělat věci opačně. Plánuji a sleduji dlouhodobé cíle. Pokud se nemýlím, Bernie jednou řekl: "Nedělám plány na roky dopředu, protože nikdy nevíte, co vás někde čeká, dokud nejste na místě.""

Dobrým příkladem nepromyšleného tahu může být loňská rychlá změna pravidel kvalifikace, která měla zlepšit sobotní show a místo toho nechala fanoušky v posledních minutách sledovat pouze prázdnou trať a rychle se musel odsouhlasit návrat k původní sadě pravidel. Brawn chce dělat promyšlenější kroky ve spolupráci s FIA. Ecclestone si dobře rozuměl s bývalým šéfem FIA, Maxem Mosleym, Brawn chce dobře vycházet s Jeanem Todtem, svým bývalým šéfem u Scuderie Ferrari. Uznává, že za sportovní a technická pravidla F1 odpovídá v první řadě on.

"Budeme dělat svou část práce, snad lépe než dosud. Neříkám, že předchozí vedení se nestaralo, ale chyběl systém. Začalo se zajímat, až když někde nastala krize. My chceme být součástí neustálého procesu zlepšování. Máme svou roli a také máme právo být zapojeni do procesu tvorby pravidel. Ale ano, primárně to není na nás, břemeno leží hlavně na bedrech FIA, protože ona je řídícím orgánem."

Brawn se ještě v Bahrajnu snažil vyjmenovat své nejsložitější úkoly.

"Zjednodušeně, potřebujeme dostat pole blíže k sobě a zároveň udělat vozy zábavnějšími s lepšími možnostmi předjíždění. Zní to jednoduše, ale není jednoduché. Momentálně máme skvělé souboje na špici, ale špičku a zbytek pole dělí tři až čtyři sekundy. Chtěli bychom těsnější závodění. Stejně důležité je, aby když už jsou jezdci blízko u sebe, mohli i skutečně závodit, aby se dalo předjíždět."

Na pozadí šou se je třeba dohodnout s dodavateli motorů. Čas už tlačí, protože do roku 2021 bude nejspíš třeba vyvinout nový typ pohonné jednotky, ale ještě nejsou podepsány obchodní dohody, známé jako dohody Concorde, které by zaručovaly jejich účast po roce 2020.

Komentáře ke článku