Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Rakouska

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Rakouska

Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoha dalšího.

Red Bull Ring má některé vlastnosti společné s okruhy s nízkou přilnavostí, které bezprostředně předcházely tomuto závodu: kluzký povrch a relativně velké boční zatížení. Na rozdíl od Ázerbájdžánu, Kanady a Monaka jde o permanentní okruh, zkrácenou verzi proslulého Österreichringu. Je to jeden z nejkratších okruhů celého seriálu a jeho velká část je vidět z jakéhokoliv bodu. Nominovány jsou tři nejměkčí směsi: P Zero měkká (žlutá), P Zero superměkká (červená) a P Zero ultraměkká (fialová). Ty by měly být vhodné pro Red Bull Ring jako kompromis mezi zahříváním, výkonem a výdrží.

Tři nominované směsi:

Ultraměkká směs (fialová)
Superměkká směs (červená)
Měkká směs (žlutá)

Okruh z pohledu pneumatik:

Okruh dostal během roku 2016 nový asfalt. Jde o jeden z nejhladších povrchů celého seriálu.

Nominace pneumatik je stejná jako v loňském roce. Je pravděpodobná jedna i dvě zastávky v boxech.

Poloha autodromu znamená vysokou míru rizika nejistého počasí po celý víkend.

V loňském roce se na ultraměkké směsi objevila zrnitost. Je nepravděpodobné, že by se s novou generací pneumatik tento problém opakoval.

První dva úseky jsou rychlé a plynulé, cílová část je pomalejší a více technická.

Na trati je spousta vyvýšenin, vyžadujících citlivé brzdění do kopce, které je obtížné.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
Přirozeným výběrem pro tento typ okruhu jsou tři nejměkčí směsi. V minulosti jsme viděli, že Red Bull Ring může i překvapit. Na místě uvidíme, zda je pravděpodobnější jedna nebo dvě zastávky v boxech, ale pro týmy bude také důležitá flexibilita ve strategiích. Klíčovými aspekty budou trakce a brzdění. Navzdory tomu je velká šance na pokoření rekordu kola, jak jsme to viděli v Baku.”

Co je nové?


V porovnání s loňským rokem nedošlo na Red Bull Ringu k výraznějším změnám.


Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu ve Spielbergu:
21.5 psi (přední) a 19.5 psi (zadní)

Limit odklonu kol:

-3.50° (přední) a -2.00° (zadní)

Přehled nominovaných směsí:

  P Zero Purple P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie Ultraměkká Superměkká Měkká    
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Rusko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monako Ultraměkká Superměkká Měkká    
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  
Rakousko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Velká Británie   Superměkká Měkká Střední  
Maďarsko   Superměkká Měkká Střední  
Belgie Ultraměkká Superměkká Měkká    
Itálie   Superměkká Měkká Střední  
Singapur Ultraměkká Superměkká Měkká    
Malajsie   Superměkká Měkká Střední  
Japonsko   Superměkká Měkká Střední