Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Velká cena Belgie pohledem Pirelli

Velká cena Belgie pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší.

Spa je jeden z nejnáročnějších okruhů roku z pohledu pneumatik. Lewis Hamilton s mercedesem vyhrál před Sebastianem Vettelem po napínavém závěru. Závod byl ovlivněn vyjetím safety caru v 30. kole, což jezdcům dalo příležitost k volnému pitstopu. Vedoucí Hamilton přezul pro finální stint na měkkou směs, zatímco Vettel na ultraměkkou, která byla teoreticky o vteřinu na kolo rychlejší. Do safety caru zvolili oba strategii ultraměkké-měkké směsi, Vettel přezouval o dvě kola později než Hamilton. Jinou strategii zvolil Daniel Ricciardo z Red Bullu, který při prvním pitstopu přezouval z ultraměkké směsi na superměkkou a při safety caru zpátky na ultraměkké pneumatiky – dokončil na třetím místě. Oba jezdci stáje Force India odjeli druhý stint na superměkkých pneumatikách. Vettel zajel na ultraměkké směsi nejrychlejší čas kola (1:46,577), téměř o pět vteřin rychleji než v loňském roce na střední směsi.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Safety car jako obvykle ovlivnil strategie v závodě a eliminoval opotřebení a degradaci pneumatik v závěrečných fázích, jelikož jezdci využili této fáze k přezutí pneumatik. Nicméně otázka, jakou směs zvolit, zůstala. V průběhu celého víkendu byli přední jezdci velmi vyrovnaní. Před vyjetím safety caru se zdálo, že lídři na jednom z nejtěžších okruhů sezony zvolili strategii jedné zastávky a odstartovali na debutující ultraměkké směsi.”

Nejrychlejší časy dne podle směsí


Měkká
Superměkká Ultraměkká
první Hamilton 
1:46,603
Perez 
1:48,300
Vettel 
1:46,577
druhý Bottas 
1:47,721
Ricciardo 
1:48,739
Ricciardo 
1:47,549
třetí Vettel 
1:48,917
Grosjean 
1:49,087
Raikkonen 
1:47,730


Nejdelší stint závodu

Měkká Palmer 22 kol
Superměkká Vandoorne, Kvjat 18 kol
Ultraměkká Sainz 19 kol


Pravdometr: Lewis Hamilton vyhrál závod se strategií dvou zastávek, když využil vyjetí safety caru, stejně jako všichni jeho klíčoví soupeři. Jeho první přezutí z ultraměkké směsi na měkkou přišlo ve 12. kole, na měkkých pokračoval i po druhém pitstopu, Sebastian Vettel přezul zpět na ultraměkké a skončil po těsném boji druhý.