reklama

Novinky

  • 25.05.2018 Neutral Kenny Brack, vítěz Indy 500, byl angažován jako šéf ke zkušebním jezdcům McLarenu

  • 25.05.2018 Neutral Bývalý vítěz IndyCar Gil de Ferran se stal poradcem týmu McLaren

  • 25.05.2018 Good První závod F2 v Monaku vyhrál Arťom Markelov (Russian Time)

Facebook Instagram
reklama
reklama

IndyCar v Detroitu oficiálně představila nový vůz

IndyCar v Detroitu oficiálně představila nový vůz

Akce nesla podtitul Budoucnost začíná teď

IndyCar využila tradiční automobilové přehlídky v Detroitu, aby oficiálně odhalila vůz, s nímž budou jezdci závodit v letošní sezoně. Oficiálního odhalení se zúčastnili loňský šampion Josef Newgarden, majitel vítězného týmu Roger Penske, výkonný ředitel Indycar Jay Frye, výkonný šéf mateřské společnosti Hulman & Company Mark Miles, legendární závodník Mario Andretti a zástupci technických partnerů.

Dlouho očekávané oficiální představení následuje poté, co první piloti dostali možnost si vůz vyzkoušet také na dráze. Minulý týden ho testovali ve floridském Sebringu. Podvozek je identický s předchozím monopostem, mění se jen aerokit, tedy soubor aerodynamických prvků. Cílem bylo přiblížit se filozofií i vzhledem k vozům CART z 90. let.

 

Podvozek současných vozů IndyCar byl poprvé nasazen v roce 2012. Původně byl osazen jednotným aerokitem od Dallary, která dodávala celý vůz. IndyCar ve snaze, aby vozy nebyly identické, umožnila právě vývoj aerokitů, čehož využili dodavatelé motorů Honda a Chevrolet. Před loňskou sezonou byl ale jejich vývoj zmražen a od té letošní budou opět všichni piloti používat identický aerokit, opět od Dallary.

„Tohle je sice veřejná premiéra, ale hodně se o voze mluví a máme problém najít někoho, kdo ho bude kritizovat. Vypadá skvěle a věříme, že změny, které jsme provedli, povedou ke skvělému závodění, více předjíždění a vzrušujícím závodům. To je skvělá zpráva pro další rozvoj série a těšíme se, až to krásné auto uvidíme v akci,“ řekl na prezentaci Mark Miles, výkonný ředitel společnosti Hulman & Co., která vlastní IndyCar i Indianapolis Motor Speedway.

„IndyCar se opravdu snaží dodržovat velké sliby. Jak můžete vidět, auto je odvážnější a smělejší. Věříme, že zlepšená aerodynamika výrazně vylepší závodění, na to se asi těším nejvíce,“ řekl loňský šampion Josef Newgarden. „Věříme, že bude rychlejší, bezpečnější a přinese lepší závodění,“ dodal sedmadvacetiletý Američan.

 

Když obcházel vůz, upozorňoval Newgarden na nejvýraznější změny: Na menší přední a zadní křídla, na méně částí, které se mohou ulomit při kontaktu na dráze. Zmínil, že přepracovaná spodní část vozu zlepší proudění vzduchu pod autem, což sníží turbulence za ním. Pro pilota bude snazší jet těsně za jiným vozem a pokusit se jej předjet.

Z vozu zmizely výrazné nárazníky za zadními koly, které měly bránit kontaktu kol hlavně na oválech. Newgarden prozradil, že díky tomu se posunulo těžiště směrem dopředu, což zlepší ovladatelnost auta. Bočnice byly vyztuženy, aby lépe absorbovaly boční nárazy. Více dopředu byly posunuty chladiče, čímž vytvořily deformační zóny. Zmizel také airbox za hlavou jezdce.

 


„Je to hodně čistý design, což bylo to, o co jsme stáli. Chceme, aby to bylo neuvěřitelně dobře vypadající auto. Přejeme si, aby se lidé vrátili k IndyCar a ocenili, že bereme v úvahu estetickou stránku, ale hlavně hodláme dát najevo, že náš závodní produkt bude nejlepší na světě. Jako jezdec říkám, že neseženete ve světě monopostů lepší auto. Budeme mít skvělé závody,“ věří loňský šampion.

Roger Penske ocenil, že nový aerokit s nižším přítlakem dává větší možnost jezdcům vyniknout. „Vím, že jezdci, kteří ho testovali, ať už s motory Honda nebo Chevrolet, nám dávají skvělou zpětnou vazbu, pokud jde o náklady nebo soutěžní stránku. Myslím, že se díváme na auto, které bude trefou do černého,“ uvedl.

Celý záznam slavnostního odhalení vozu:

 

reklama
reklama

Komentáře ke článku