Novinky

  • 22.07.2019 Neutral Haas popřel informaci, že chce nahradit Romaina Grosjeana Estebanem Oconem

  • 21.07.2019 Good Vítězem závodu IndyCar na oválu v Iowě se stal Josef Newgarden (Penske)

  • 20.07.2019 Good Sobotní závod W-Series v Assenu vyhrála Finka Ema Kimilainenová

Facebook Instagram

Je lepší jeden nebo více převodových stupňů?

Je lepší jeden nebo více převodových stupňů?

Konstruktéři mají ve Formuli E nezvyklé starosti

Pod jednotným kabátkem monopostů Formule E se skrývají odlišné vnitřnosti. Týmy, respektive výrobci pohonných ústrojí, mají od druhého ročníku šampionátu v řadě položek v podstatě volnou ruku.

Týká se to i převodů. Základní konstruktérský spor se zde přitom vede v rovině u klasických motorů nepředstavitelné. Totiž, zda je lepší mít několik převodových stupňů, nebo jediný. Zastáncem druhého řešení je i stáj NIO.

Nepřekvapuje, že se líbí jejímu pilotovi Oliveru Turveymu: „Z pohledu jezdce je to mnohem příjemnější, mohu se víc soustředit na vlastní řízení.“ Technické přednosti vysvětluje šéf týmu Gerry Hughes: „Při brzdění a zpětném získávání energie nevyletí točivý moment tak vysoko, protože nejde přes několik koleček.

NIO (což je přejmenovaný NextEV) je zajímavé i tím, že v autě jako jediné používá dvojitý elektromotor. „Když začínáte s čistým listem papíru, musíte vzít v úvahu řadu faktorů,“ tvrdí Hughes a dodává, že v jedné etapě vývoje podcenili otázku hmotnosti. Příliš těžký agregát je pak ve druhé sezoně zbavil všech šancí. „Ale i potom musíte vnímat, co se kolem vás děje. Je proto docela dobře možné, že se brzy s naší originální koncepcí rozloučíme,“ prozrazuje.

Komentáře ke článku