Novinky

  • 19.06.2018 Neutral Od roku 2019 bude Red Bull používat motory Honda

  • 17.06.2018 Good Vítězi závodu 24 hodin Le Mans 2018 se stali Alonso, Buemi a Nakadžima (Toyota)

  • 17.06.2018 Neutral Svítání v Le Mans vítá na vedoucí pozici toyotu Kobajašiho,Conwaye a Lópeze

Facebook Instagram
reklama
reklama

Rossi pokazil Wickensovi debut, slaví Bourdais

Rossi pokazil Wickensovi debut, slaví Bourdais

Firestone Grand Prix of St. Petersburg – závod

Francouz Sébastien Bourdais nečekaně obhájil své loňské vítězství v závodě IndyCar Series v St. Petersburgu. V závěru závodu to totiž byli nováček Wickens a Američan Rossi, kteří bojovali o vítězství. Při posledním restartu ale Rossi udělal chybu a do Wickense narazil, přičemž Kanaďana poslal do bariéry z pneumatik.

Wickens po startu z pole position udržel vedení. Za ním chyboval Power, dostal hodiny a propadl se na 11. místo. Do Kanaana strčil Veach, zkušený Brazilec ale udržel motor v chodu a na chvostu pole pokračoval. Na konci prvního kola musel do boxů Bourdais. V poslední zatáčce zůstal stát Kimball a způsobil první z mnoha výjezdů zpomalovacího vozu.

Toho využili někteří jezdci k zastávkám v boxech. Power při ní vyměnil celé zadní křídlo, které předtím poškodil, když se po hodinách v druhé zatáčce opřel o bariéru. Restart přišel v pátém kole, do čela se dostal King. V tu chvíli vedli závod tři nováčci – King, Wickens a Leist.

Záhy způsobil další žlutou kontakt Rahala a Pigota v první zatáčce. Druhý jmenovaný totiž zůstal stát a potřeboval znovu nastartovat motor. Po restartu se Wickens vrátil na první místo, protože King byl v první zatáčce příliš široký. Během dvou kol se za Wickense protáhl na druhou příčku Rossi. Slibně rozjetý závod pro nováčka Leista skončil kvůli technickým potížím, které jej odsoudily k dlouhému stání v boxech.

Když se z nich vrátil se ztrátou několika kol, narazil ve 4. zatáčce do zdi a na trať znovu vyjel zpomalovací vůz. V čele byli piloti, kteří zkoušeli alternativní strategii – Bourdais, Pigot, Claman de Melo, Harvey a Rahal.

Technické potíže zhatily závod i dalšímu nováčkovi, který si slibně vedl v kvalifikaci – do boxů musel King. Po restartu sestřelil v první zatáčce Satóa Dixon a zavinil další výjezd zpomalovacího vozu. Za Bourdaise se postupně posunuli Wickens a Rossi.

Wickens nečekal, až bude muset Bourdais do boxů a hned po restartu jej předjel. To stihli i Rossi a Andretti. Pak byl závod znovu zpomalen. Tentokrát nevydržela pneumatika na Harveyho voze a britský závodník zůstal stát v poslední zatáčce.

Po zastávkách Wickense a Rossiho se do čela vrátil Bourdais, ale jen do svého pitstopu v 77. kole. Před ním brzdil na dráze Wickense, kterého dotáhl Rossi. Bourdais se z boxů vrátil na pátém místě, jezdci před ním ale museli ještě jednou k mechanikům.

Jako první si pitstop odbyl Wickens, v 83. kole se vrátil s šestivteřinovým náskokem na Bourdaise. Rossi zastavil v dalším kole a vrátil se přesně doprostřed mezi Wickense a Bourdaise, na Kanaďana ztrácel tři vteřiny, na Francouze měl stejně velký náskok. Bourdais navíc ztrácel s vedoucími piloty kontakt. Rossi se naopak Wickensovi přibližoval a své manko srazil pod jednu vteřinu.

Dvanáct kol před koncem udělal Rossi chybu. Při předjíždění pomalejšího Kimballa probrzdil a tak tak se vešel do zatáčky. Mechanici týmu Sama Schmidta už slavili vítězství, ale předčasně. Devět kol před koncem narazil v 10. zatáčce do zdi Binder a znovu vyslal na trať zpomalovací vůz. Wickensův více než třívteřinový náskok byl pryč.

Restart přišel až čtyři kola před koncem. Pořadí v čele bylo Wickens, Rossi, Bourdais, Rahal, HInchcliffe. V bariéře z pneumatik skončil Chilton. Jeho vůz se ale podařilo rychle nastartovat a dvě kola před koncem přišel ještě jeden restart.

V nájezdu na cílovou rovinku se Rossi dostal těsně za Wickense. V první zatáčce už byli téměř bok po boku, až Rossi, který byl na vnitřku dráhy, udělal drobnou chybu. Jeho vůz byl přetáčivý a v zatáčce sestřelil vedoucího Kanaďana. Paradoxně sám kontaktem o Wickense svůj vůz srovnal, lídra závodu ale poslal do bariéry z pneumatik. Před Rossiho se dostali Bourdais a Rahal. Pak znovu zavlály žluté vlajky.

 

Takto skončil závod pro Roberta Wickense

Bourdais si znovu dojel pro vítězství ve městě, kde s rodinou žije. Tým Dale Coyne Racing slaví po roce další triumf. Rahal, který do závodu startoval z poslední příčky, skončil druhý. Třetí příčka patří Rossimu.

V St. Petersburgu se vůbec nedařilo favoritům. Dixon nakonec i přes kolizi s Pigotem a následný pád na poslední příčku dojel závod jako šestý. Za ním skončil obhájce titulu Newgarden. Power po startu z první řady skončil desátý. Ale ani jeden z pilotů týmů Penske a Ganassi po celý závod do dění v čele nepromlouval.

Sezona pokračuje 7. dubna prvním oválovým závodem. Ve Phoenixu si to v sobotu večer rozdají piloti pod umělým osvětlením.

 

p. jezdec tým motor čas/odstup body
1. S.Bourdais Dale Coyne Racing Honda  02:17:48,4954 50+1
2. G.Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda +0,1269 40
3. A.Rossi Andretti Autosport Honda +0,7109 35+1
4. J.Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Honda +1,5175 32
5. R.Hunter-Reay Andretti Autosport Honda +1,9907 30+1
6. S.Dixon Chip Ganassi Racing Honda +2,2716 28
7. J.Newgarden Team Penske Chevrolet +3,3842 26
8. E.Jones Chip Ganassi Racing Honda +4,2992 24
9. M.Andretti Andretti Herta Autosport Honda +4,8363 22
10. W.Power Team Penske Chevrolet +6,1272 20
11. T.Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet +6,5176 19
12. T.Sató Rahal Letterman Lanigan Honda +7,4005 18
13. S.Pagenaud Team Penske Chevrolet +7,9903 17
14. G.Chaves Harding Racing Chevrolet +9,2272 16
15. S.Pigot Ed Carpenter Racing Chevrolet -1 kolo 15
16. Z.Veach Andretti Autosport Honda -1 kolo 14
17. R.Wickens Schmidt Peterson Motorsports Honda -1 kolo 13+3
18. Z.Claman DeMelo Dale Coyne Racing Honda -2 kola 12
19. M.Chilton Carlin Chevrolet -2 kola 11
20. Ch.Kimball Carlin Chevrolet -3 kola 10
21. J.King Ed Carpenter Racing Chevrolet -3 kola 9+1
22. R.Binder Juncos Racing Chevrolet Porucha 8
23. J.Harvey Michael Shank Racing Honda Porucha 7
24. M.Leist A.J.Foyt Enterprises Chevrolet Havárie 6
reklama
reklama

Komentáře ke článku