Odvážnému Vettelovi štěstí přálo
VC Austrálie – 3. trénink
Doslova v poslední minutě získalo Ferrari pro sebe prvenství ve třetím tréninku v Albert Parku. Vettel za něj vděčí správné volbě pneumatik za složitých klimatických podmínek.
Meteorologové se zase jednou nemýlili. V Melbourne skutečně začalo pršet a teplota spadla na devatenáct stupňů.
Jako první se na mokrou dráhu vydali Grosjean a Hülkenberg. Naopak trpělivostí se musel obrnit Stroll, na jehož voze se opravovala převodovka.
Instalační kola absolvovali piloti vesměs na pneumatikách do mokra. Prvním, kdo vyzkoušel imtermediály, byl Alonso (FIA vzhledem k předpovědi počasí dodatečně přidělila každému jezdci jednu jejich sadu navíc).
Základní referenční čas 1:40,9 zaznamenal Hülkenberg. Z vedení se těšil ovšem jen krátkou chvíli, protože ho záhy překonal Verstappen jízdou na samé hranici rizika. Do práce se moc nechtělo Vettelovi a Hamiltonovi. Prvně jmenovaný se na trati objevil až v polovině tréninku a zařadil se za Verstappena. Jeho největší soupeř mezitím čekal, až na jeho mercedesu vymění volant.
Déšť postupně ustával a osychající asfalt byl stále rychlejší. Okamžitě se to projevilo na výkonech. Pořadí se neustále měnilo, ale nakonec se na špici opět usadilo duo Mercedesu Bottas (1:34,2) a Hamilton (1:34,3). Překvapivý byl ovšem sled jejich pronásledovatelů: Alonso (+0,5), Ricciardo (+0,5), Gasly (+0,8), Hartley (+1,3), Verstappen (+1,4), Vettel (+1,6), Sirotkin (+1,9) a Grosjean (+2,0).
Valtteri Bottas byl na přechodných pneumatikách extrémně rychlý
Po 40 minutách se konečně do akce dostal i Stroll. Naopak obě force indie po instalačních kolech skončily v garáži, aniž by bylo známo, zda jde o záměr nebo následek technických problémů.
V závěru seance provoz postupně ustával. Pro intermediální pneumatiky začal být povrch příliš suchý a pro slicky se zdál stájovým stratégům zatím až moc vlhký. Jenže minutu před vypršením časového limitu několik nebojsů přesto vsadilo na ultrasofty. Udělali dobře. Ferrari odvážné rozhodnutí vyneslo double a Ericssonovi třetí místo!
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari | 1:26,067 | 15 | |
| 2. | Kimi Räikkönen |
Ferrari |
Ferrari | 1:28,499 | + 2.432 | 13 |
| 3. | Marcus Ericsson |
Sauber |
Ferrari | 1:28,890 | + 2.823 | 14 |
| 4. | Max Verstappen |
Red Bull |
TAG Heuer | 1:31,680 | + 5.613 | 8 |
| 5. | Carlos Sainz |
Renault |
Renault | 1:33,172 | + 7.105 | 11 |
| 6. | Daniel Ricciardo |
Red Bull |
TAG Heuer | 1:34,043 | + 7.976 | 14 |
| 7. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 1:34,174 | + 8.107 | 14 |
| 8. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:34,225 | + 8.158 | 7 |
| 9. | Stoffel Vandoorne |
McLaren |
Renault | 1:34,233 | + 8.166 | 15 |
| 10. | Fernando Alonso |
McLaren |
Renault | 1:34,298 | + 8.231 | 13 |
| 11. | Pierre Gasly |
Toro Rosso |
Honda | 1:34,990 | + 8.923 | 16 |
| 12. | Brendon Hartley |
Toro Rosso |
Honda | 1:35,438 | + 9.371 | 16 |
| 13. | Sergej Sirotkin |
Williams |
Mercedes | 1:35,589 | + 9.522 | 16 |
| 14. | Lance Stroll |
Williams |
Mercedes | 1:35,828 | + 9.761 | 8 |
| 15. | Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari | 1:36,171 | + 10.104 | 6 |
| 16. | Charles Leclerc |
Sauber |
Ferrari | 1:36,448 | + 10.381 | 12 |
| 17. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:36,807 | + 10.740 | 7 |
| 18. | Nico Hülkenberg |
Renault |
Renault | 1:38,482 | + 12.415 | 8 |
| 19. | Esteban Ocon |
Force India |
Mercedes | - | 1 | |
| 20. | Sergio Pérez |
Force India |
Mercedes | - | 1 |

V testu mladých jezdců byl nejrychlejší Jak Crawford

24.03. 2018
Sebastian Vettel
Ferrari
Kimi Räikkönen
Marcus Ericsson
Sauber
Max Verstappen
Red Bull
Carlos Sainz
Renault
Daniel Ricciardo
Mercedes
Lewis Hamilton
Stoffel Vandoorne
McLaren
Pierre Gasly
Toro Rosso
Brendon Hartley
Sergej Sirotkin
Williams
Lance Stroll
Haas
Charles Leclerc
Kevin Magnussen
Force India
Sergio Pérez