Novinky

  • 13.10.2019 Neutral Racing Point podal protest proti brzdovému systému vozů Renault

  • 13.10.2019 Bad Charles Leclerc obdržel penalizaci 15 sekund a klesl na 7. místo ve VC Japonska

  • 13.10.2019 Good Tým Mercedes s předstihem obhájil prvenství v Poháru konstruktérů

Facebook Instagram

Ani tentokrát se v Melbourne nepředjíždělo

Ani tentokrát se v Melbourne nepředjíždělo

Podle Rosse Brawna je řešení v nedohlednu

Ani tentokrát to nebyla, pokud jde o předjížděcí manévry, ve VC Austrálie žádná sláva. Jejich počet sice stoupl o více než sto procent, z loňských dvou na „závratných“ pět. Jenže statistici briskně spočítali, že jde o dvě nejmenší množství od roku 1996, kdy se jezdí v melbournském Albert Parku. Jen pro srovnání: v roce 2013 jich bylo 43! Pouze na sterilní trať se tudíž vymlouvat nedá.

Vyjádřit se k tomu musel i sportovní ředitel F1 Ross Brawn. Příliš optimismu fanouškům do žil však nevlil: „Skutečně se moc nepředjíždělo. Závodu tak něco podstatného chybělo. Všichni chtějí vidět, jak auta bojují kolo na kole. Jenže když je rychlostní rozdíl mezi oběma vozy příliš malý, ten vzadu prakticky nemá šanci.

To jsou vcelku obecně známé věci. Novináře spíše zajímalo, jak z toho ven. „Vůbec poprvé jsme zavedli třetí DRS zónu, abychom rozšířili možnosti k předjetí,“ uvedl Brawn, vzápětí ovšem čelící námitkám, že toto opatření se zcela minulo účinkem. Reagoval na ně další frází: „Dokud nenajdeme skutečně strukturovaný způsob, jak problém uchopit, nepohneme se z místa.“ A vzápětí dodal, že to rozhodně nebude před rokem 2021, tedy před zavedením nových technických předpisů.

Podle Brawna již existují v současnosti dva modely, na nichž se v aerodynamickém tunelu a pomocí počítačové simulace zkoumají možná řešení. Cílem je, jak jinak, ulehčit, při zachování výkonových parametrů, pilotům dostat se před soupeře.

Komentáře ke článku