Novinky

  • 21.07.2018 Good Vítězem kvalifikace pro VC Německa se stal Sebastian Vettel (Ferrari)

  • 21.07.2018 Good Nejlepšího času ve 3. tréninku na VC Německa dosáhl Charles Leclerc (Sauber)

  • 20.07.2018 Good Ve druhém tréninku na Hockenheimringu byl nejrychlejší Max Verstappen (Red Bull)

Facebook Instagram

Agag: Základní výkon nového auta bude 200 kW

Agag: Základní výkon nového auta bude 200 kW

Otazníky kolem bonusu za úsporu energie

Promotér Formule Alejandro Agag prohlásil, že pro nový monopost druhé generace bude od příští sezony nastaven základní výkonový limit pro závod ve výši 200 kW. Současně budou mít ovšem jezdci v určitých fázích k dispozici ještě další, vyšší.

FIA dosud pracuje na detailech a až potom dáme vědět, jak to bude přesně fungovat. Nejprve musíme auto pořádně otestovat, abychom zjistili, co z něj lze dostat. Předpokládáme, že druhý modus by mohl pohybovat někde v rozmezí od 220 do 250 kW,“ uvedl Agag. Zachován zůstane i bonus pro tři piloty, kteří na základě hlasování fanoušků obdrží tzv. FanBoost.

Poněkud sporněji to vypadá s další novinkou, o níž jsme již informovali. Jde o dodatkový bod pro závodníka, jenž prokáže nejlepší schopnost hospodařit s energií. Okamžitě se totiž objevily námitky, že se toho chopí účastníci již bez šance na solidní umístění, kteří ekonomickou jízdou budou chtít alespoň takto skórovat.

Neřeknu vám teď detailně, jak to nakonec bude platit, ale jsem přesvědčen, že jde o dobrý koncept. Samozřejmě nese s sebou i určitá rizika. Vídali jsme to třeba i v GP2, kde osmý z prvního závodu stál druhý den na pole position,“ hájil tuto ideu Agag. Španělský manažer měl zřejmě na mysli mnohdy nedůstojné tahanice nejen v GP2, ale i z různých dalších seriálů, kde sedmý jel pomalu krokem, aby se propadl o vytouženou příčku zpět, a ten za ním zase za žádnou cenu nechtěl předjíždět…

reklama
reklama

Komentáře ke článku