Novinky

  • 20.09.2020 Neutral Po 16 hodinách jsou nadále v čele 24 hodin Le Mans Buemi, Nakadžima a Hartley (Toyota)

  • 19.09.2020 Neutral I po šesti hodinách vedou ve 24 hodinách Le Mans Buemi, Nakadžima a Hartley (Toyota)

  • 19.09.2020 Neutral Toyota trojice Buemi /Nakadžima /Hartley vedla po dvou hodinách závod 24 hodin Le Mans

Facebook Instagram

Perez se letos poprvé probojoval do čtvrté řady

Perez se letos poprvé probojoval do čtvrté řady

Force India: Lepší pochopení auta

Sergio Pérez se letos poprvé dostal až do finálové části kvalifikace a vůz Force India letos poprvé uvidíme odstartovat ze čtvrté řady, zpravidla vyhrazené pro nejlepší ze "zbytku světa" (mimo Mercedes, Ferrari a Red Bull). Mexičan to bere jako známku toho, že jeho stáj se pomalu začíná vracet zpátky tam, kde ukončila loňskou sezonu, tedy do pozice čtvrtého nejlepšího týmu.

Force India si dala s vývojem načas. Mnoho novinek poprvé vyzkoušela až v australském Melbourne a přitom letos odhalila vážný problém s korelací dat mezi větrným tunelem a CFD na jedné straně a realitou na druhé straně. V Bahrajnu nasadila některé opravy a v Číně jim snad už začíná i rozumět, ačkoli problém stále není vyřešen.

"Jsem extrémně nadšený," řekl dnes Pérez. "Rozdíly jsou opravdu malé, ale snižujeme ztrátu, začínáme útočit. Rozhodně je vidět progres. Největší slabinou je zadní část vozu a tu zlepšujeme. Teď je o něco lepší, ačkoli je to hlavně o pochopení vozu a nalezení nejlepšího nastavení.

Stále nejsme zcela vyvážení, ale rychle se zlepšujeme. Dnešek byl jedním z dnů, kdy jezdec může udělat velký rozdíl ve výsledku, protože foukal proměnlivý vítr. Byly to náročné podmínky a podepsaly se na dnešních výkonech."


Zatímco Pérezovi se povedlo vetřít mezi dva renaulty a porazit oba haasy, Esteban Ocon bude muset startovat až za nimi. Stejně jako za ním startující jezdci McLarenu, i on se utěšuje alespoň tím, že nové pneumatiky a jednozastávková strategie mohou být nakonec výhodnou kombinací.

"S dneškem nejsem zcela spokojen, raději bych startoval více vepředu. Rozdíl mezi mým a postupovým časem byl v Q2 jen o trošku více než desetina sekundy, kterou jsem asi ztratil v poslední zatáčce, když jsem udělal malou chybu. Díky tomu je vidět, jak vyrovnaný je střed pole. Je škoda, že jsem nepostoupil do Q3, ale dobrou stranou téže mince je volný výběr pneumatik pro startovní rošt. Zítra bude mým cílem zisk dalších bodů," řekl francouzský závodník, jenž v Bahrajnu získal jeden bod za desáté místo.

Komentáře ke článku