Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Red Bull a Honda měly první formální schůzku

Red Bull a Honda měly první formální schůzku

Dopadla pozitivně

Sám Masahi Jamamoto potvrdil zvěsti, že v Baku se ještě před víkendem velké ceny setkal s Helmutem Markem, aby odstartovali jednání o možné dohodě, která by týmu Red Bull na roky 2019 a 2020 přinesla japonské motory.

Red Bull Racing již mnoho let používá motory Renault a získal s nimi čtyři Poháry konstruktérů i čtyři jezdecké tituly, ale zlatá éra skončila rokem 2013. Od té doby se vzájemné vztahy výrazně zhoršily, z vozů zmizela loga Renaultu a motory jsou oficiálně přejmenovány podle sponzora TAG Heuer. A co víc, Renault má opět vlastní tovární tým, který je a zůstane na prvním místě. Spojení největšího nezávislého týmu a automobilky, která loni dostala kopačky od McLarenu, se zdá být logické. Současné spojení juniorského týmu Toro Rosso s Hondou lze považovat za formu sondování situace.

"Jelikož to bylo úplně první setkání, mluvili jsme jen o základních požadavcích obou stran, co každý z nás očekává od toho druhého," řekl Jamamoto v rozhovoru pro oficiální web F1.

"Byl to první rozhovor a dopadl pozitivně. Věříme, že obě strany odcházely spokojené. Máme dobrý vztah, ale toto bylo první formální setkání, startovací bod k možné (společné) budoucnosti."


Otázkou je, co se stane 15. května. Nejpozději v tento den chce mít FIA na stole seznam nasmlouvaných odběratelů od každého ze současných výrobců motorů. Zatímco Red Bull trvá na tom, že být na něčím seznamu ještě neznamená mít podepsanou smlouvu, Renault před časem naznačil, že po tomto datu již nebude nakloněn dalšímu jednání.

Jamamoto je připraven splnit tuto povinnost jménem Hondy, ale o rychlém podpisu smlouvy nepadlo ani slovo. "Máme povinnost poskytnout FIA tyto dokumenty nejpozději 15. května. Začínáme o tom diskutovat a mezi Hondou a Red Bullem by to mělo proběhnout hladce. Zbývající čas chci využít k tomu, abych věc probral s členy představenstva Hondy a potom opět mluvil s Red Bullem, abychom udělali další kroky.

Když jsme se rozhodli vrátit do F1, nikdy nebylo v plánu zůstat s jedním týmem, vždy jsme jich chtěli mít několik. Členové představenstva o těchto rozhovorech vědí a tento vztah má jejich respekt."

Toro Rosso má smlouvu na motory Honda do roku 2020 a ta Red Bullu by nejspíš také byla do stejného data. Tak jako ostatně v současnosti snad všechny smlouvy, protože po tomto roce mají v F1 nastat velké změny, jejichž definitivní podobu ještě nikdo nezná. Toro Rosso by tím přišlo o exkluzivní postavení a v podstatě tovární status, ale opět by mohlo s větším sesterským týmem úzce spolupracovat na vývoji převodovky, chlazení a dalších částí vozu.