Mladíci častěji bourali, než předjížděli
Monako – sprint
Divoký závod přinesl minimum předjíždění, ale zato celou řadu kolizí. Do cíle dojelo pouhých deset vozů. Po startu z pole position vítězství uhájil Fuoco, protože Norris včas pochopil, že útočit by bylo nerozumné.
Prvních osm jezdců z pátečního souboje se na roštu seřadilo v opačném pořadí a pole position si užíval Ital Fuoco. Ze třetí pozice vyrazil vedoucí jezdec průběžného pořadí Norris a z osmého vítěz Markelov. Albon se musel za zavinění kolize s De Vriesem v hlavním závodě na startovním roštu posunout o pět míst dozadu, ale v jeho případě to prakticky nehrálo žádnou roli. Jeden z favoritů musel odstartovat z poslední 19. pozice, protože s poraněnou rukou z havárie v kvalifikaci znovu chyběl Sette Camara.
Po startu závodu bylo hodně těsno a došlo k prvním kolizím
Po startu došlo ke kolizi Makina a Ghiotta, s poškozeným vozem vyhledal pomoc mechaniků i De Vries a celé pole zpomalil virtuální safety car. Ještě před tím se stačil na druhou pozici protáhnout Norris. Do boxu musel i Latifi, po něm Aitken. Problémů tedy bylo v prvních dvou kolech až až. Fáze virtuálního zpomalení naštěstí rychle skončila, De Vries a Ghiotto se po opravách vrátili do závodu, ale Makino s Aitkenem byli vyřazeni. V úzkých uličkách se za sebou seřadili Fuoco, Norris, Delétraz, Maini, Markelov, Merhi, Günther, Fukuzumi, Ferrucci a Boschung.
Ve 4. kole v šikaně u bazénu boural Indonésan Gelael a po skoku přes obrubník a velké ráně do bariéry dlouho nevystupoval z vozu. Na trať byl vyslán safety car. Na konci 9. kola se znovu začalo závodit a mnozí jezdci už byli hodně netrpěliví. Po třech kolech se vedoucí Fuoco dostal nakrátko pod tlak Norrise, ale ostatní kroužili v poměrně stabilních rozestupech. Nissany levým bokem narazil do svodidel, ale auto naštěstí nepoškodil. V polovině závodu se proto na pořadí nic neměnilo. O vzrušení se staral převážně Markelov, který dorážel na čtvrtého Mainiho. A v 17. kole se mu ho v La Rascasse podařilo předjet!
V 19. kole byl povolán virtuální safety car, protože čtrnáctý Russell narazil po přejetí vnitřního obrubníku do svodidel. Zpomalení využil ke druhé návštěvě mechaniků Latifi, ale k bodovaným místům měl stále hodně daleko. Ve 21. kole zastavil na trati Boschung a zavlály dvojité žluté vlajky. Ve stoupání ke kasinu znovu zaútočil Markelov, ale pomalu jedoucí Delétraz (ztráta na vedoucího Fuoca už narostla na 15 vteřin!) ještě třetí pozici uhájil.
Ve 25. kole došlo mezi oběma jezdci k malému kontaktu v La Rascasse, protože Markelov neustále marně hledal prostor k předjetí. O kolo později musel znovu vyjet zpomalovací vůz, protože za tunelem bourali Nissany s Albonem v souboji o 11. místo. Albonův náraz zezadu na výjezdu z tunelu byl opravdu brutální.
Na konci 28. kola safety car odbočil, aby dal jezdcům ještě šanci zabojovat o konečné pořadí. Jenže místo toho došlo k dalšímu nepovedenému manévru, protože Fukuzumi a Ferrucci se nevešli do zatáčky La Rascasse. Znovu se musel vrátit safety car a bylo prakticky po závodě…
Sprint v Monaku byl závodem, který rozhodně diváky nemohl nadchnout. Ale je to daň úzkým ulicím, které nedávají šanci na předjetí. Když se o to mladíci pokusili v nevhodných místech, končilo to zpravidla kolizí.
Nejrychlejší kolo si připsal Latifi ve 23. kole časem 1:22,906. Vedení v průběžném pořadí si udržel Norris.
Fuoco udržel vedoucí pozici od startu až do cíle a zaslouženě se radoval z triumfu
| p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Antonio Fuoco |
Charouz Racing | Mecachrome | 48:44,373 | 30 | 15 |
| 2. | Lando Norris |
Carlin | Mecachrome | 48:45,545 | 30 | 12 |
| 3. | Louis Delétraz |
Charouz Racing | Mecachrome | 48:46,442 | 30 | 10 |
| 4. | Arťom Markelov |
Russian Time | Mecachrome | 48:48,464 | 30 | 8 |
| 5. | Roberto Merhi |
MP Motorsport | Mecachrome | 48:50,472 | 30 | 6 |
| 6. | Arjun Maini |
Trident | Mecachrome | 48:51,822 | 30 | 4 |
| 7. | Maximilian Günther |
BWT Arden | Mecachrome | 48:52,328 | 30 | 2 |
| 8. | Nicholas Latifi |
DAMS | Mecachrome | 48:56,615 | 30 | 1 |
| 9. | Nyck de Vries |
Prema Theodore | Mecachrome | 48:53,659 | 29 | 0 |
| 10. | Luca Ghiotto |
Campos Racing | Mecachrome | 48:55,963 | 29 | 0 |
| 11. | Nirej Fukuzumi |
BWT Arden | Mecachrome | 43:21,143 | 27 | 0 |
| 12. | Santino Ferrucci |
Trident | Mecachrome | 43:25,650 | 27 | 0 |
Roy Nissany |
Campos Racing | Mecachrome | 39:56,505 | 25 | 0 | |
Alexander Albon |
DAMS | Mecachrome | 39:57,119 | 25 | 0 | |
Ralph Boschung |
MP Motorsport | Mecachrome | 32:40,912 | 20 | 0 | |
George Russell |
ART Grand Prix | Mecachrome | 29:28,988 | 18 | 0 | |
Sean Gelael |
Prema Theodore | Mecachrome | 4:54,612 | 3 | 0 | |
Tadasuke Makino |
Russian Time | Mecachrome | 6:55,655 | 2 | 0 | |
Jack Aitken |
ART Grand Prix | Mecachrome | 1:57,997 | 1 | 0 |

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

26.05. 2018
Antonio Fuoco
Lando Norris
Louis Delétraz
Arťom Markelov
Roberto Merhi
Arjun Maini
Maximilian Günther
Nicholas Latifi
Nyck de Vries
Nirej Fukuzumi
Santino Ferrucci
Roy Nissany
Alexander Albon
Sean Gelael