Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

Hamilton by se změně víkendového formátu nebránil

Hamilton by se změně víkendového formátu nebránil

Mohla by pomoci zvláště nezáživným závodům

Ve F1 se aktuálně znovu přetřásá téma možných změn ve formátu závodního víkendu. Hovoří se o zavedení kvalifikačního závodu a z módy stále nevychází například ani idea, že by se jezdci na startovním roštu velkých cen řadili podle kompletně otočeného pořadí kvalifikace.

S případným příchodem nových zvyklostí do této oblasti by neměl problém Lewis Hamilton. Jezdci Mercedesu by se změny zamlouvaly zejména na okruzích, které nenabízejí příliš atraktivní podívanou a mnoho možností pro předjíždění. Mezi ně řadí rodák ze Stevenage například Monte Carlo nebo Singapur.

"Já o tom rozhodovat nebudu. Proti změně podoby víkendu ale nejsem, neboť stejný formát pro 21, 22 nebo 23 závodů může být velice nudný. Naopak bychom se mohli přizpůsobit nudným závodům jako například Singapuru, což není dobrý okruh pro skutečné závodění, a závodit během tohoto víkendu podle jiného formátu. Stejné je to s Monakem. Není to žádný skvělý závod, takže možná bychom mohli zkusit něco jiného. Jsem zcela pro již od doby, co se o tom pořádně uvažuje a nejde o žádné výstřely do tmy, čím tito inteligentní lidé tráví hodně času," říká pětinásobný šampion.

Podle úřadujícího šampiona by stálo za to vyzkoušet nový závodní formát v Monaku nebo Singapuru

 

Britský pilot si ovšem není zcela jistý, zda by tím správným lékem na nudnou podívanou bylo právě obrácení startovního roštu: "Na některých tratích, kde je rozdíl mezi prvním a posledním opravdu výrazný a kde se opravdu dá předjíždět, by se to ale nemuselo postarat o špatný závod. Nevím, jestli by se to postaralo o větší vzrušení."

V současnosti se rozhoduje o postavení na startu závodu ve třech fázích kvalifikace a byť tento systém prošel za svou éry menšími i většími modifikacemi, funguje ve F1 již od sezony 2006. Tehdy nahradil tzv. jednokolovou kvalifikaci.