Novinky

  • 19.06.2018 Neutral Od roku 2019 bude Red Bull používat motory Honda

  • 17.06.2018 Good Vítězi závodu 24 hodin Le Mans 2018 se stali Alonso, Buemi a Nakadžima (Toyota)

  • 17.06.2018 Neutral Svítání v Le Mans vítá na vedoucí pozici toyotu Kobajašiho,Conwaye a Lópeze

Facebook Instagram
reklama
reklama

Potřicáté na Texas Motor Speedway

Potřicáté na Texas Motor Speedway

DXC Technology 600 – před závodem

Jubilejní třicátý závod IndyCar Series na Texas Motor Speedway čeká piloty tento víkend. Ovál měřící 1,5 míle hrál významnou roli hlavně v počátcích IndyCar pod hlavičkou IRL, kdy se mu dostalo té cti hostit první závod po Indy500 a také poslední klání sezony.

Zájem o IndyCar ale klesal, také tím, že se Texasu podařilo získat k dubnovému také listopadový termín pro závod NASCAR. Ovál s největším klopením, na nějž IndyCar během sezony zavítá, tak hostí už jen jeden závod. A v minulých letech se už nejednou objevily hlasy, že by mohl být i červnový závod zrušený.

Přestože je trať jednou z nejvíce tradičních v kalendáři IndyCar, letošní závod bude pro piloty opět velkou neznámou. Tím byl už ten loňský, kdy si museli zvykat na nový povrch a také na změnu konfigurace, protože při přeasfaltování dráhy bylo v prvních dvou zatáčkách sníženo klopení o 4 ° na 20 stupňů.

Letos na jezdce čekají výzvy v podobě nové směsi pneumatik, kterou do Texasu Firestone přivezl, a hlavně nového vozu. Ten už sice piloti na Texas Motor Speedway vyzkoušeli, ale v sobotu večer se očekávají teploty přesahující 30 °C - v testech byly sotva poloviční. IndyCar už proto přistoupila k drobným změnám v konfiguraci aerodynamických prvků oproti Indy500, kdy kit pro dlouhé ovály použila v závodě zatím poprvé.

O tři stupně se snížilo nastavení zadního přítlačného křídla. Na zadní část podlahy mají týmy povinnost nasadit dvojici obrácených Guerneyho klapek. Cíl je z pohledu IndyCar jediný – zabránit tzv. pack racingu, tedy tomu, aby piloti mohli bojovat po většinu kola bok po boku. V hlavách mají všichni velkou nehodu z loňského závodu, při níž se srazilo šest aut. Firestone pak musel připravit novou směs pneumatik, protože vloni na konci stintu začaly rychle odcházet a IndyCar nařídila každých 30 kol vyvěšení žluté vlajky a povinné pit stopy.

Kvůli pack racingu si po loňském závodě nebral servítky Sébastien Bourdais. Ten se jej nezúčastnil, protože se zotavoval ze zranění v Indianapolisu, označil jej ale za „závod na ho*no“.  „Když Dan Wheldon zemřel, tak jsme si řekli, že už tenhle styl závodění nechceme. Podle mě ale minulý Texas nebyl rozhodně první případ, kdy (od tragické nehody v roce 2011, pozn. red.) se znovu objevil. Závodili jsme tak ve Fontaně v roce 2015 a na pár dalších místech,“ komentoval vloni závod Bourdais.

Výhrady měli i další piloti, včetně vítěze Willa Powera a druhého v cíli Tonyho Kanaana, kteří před startem přesně před tím, jak závod nakonec vypadal, varovali. Kanaan získal vloni pověst zlého muže, protože to byl právě on, kdo způsobil hromadnou kolizi. Podařilo se mu ale eliminovat penalizaci a nakonec díky potížím dalších pilotů dojel na druhém místě.

Právě Power jede do Texasu coby lídr šampionátu. Do jeho čela jej katapultovalo vítězství v obou závodech v Indianapolisu a Texas je oválem, na němž se mu daří. Právě tady získal své první oválové vítězství a ze všech pilotů, kteří se v sobotu večer postaví na startovní rošt, má na kontě nejvíce kol v čele (432).

Power a loňský šampion Josef Newgarden jsou jedinými piloty, kteří mají na kontě letos dvě vítězství. Z triumfů v závodech se kromě nich radovali také Bourdais, Alexander Rossi, Scott Dixon a Ryan Hunter-Reay.

Poprvé letos neuvidíme na roštu tým Juncos Racing. V jeho voze se v úvodních závodech střídali René Binder a Kyle Kaiser. Do vozu týmu Dale Coyne Racing se vrací Kanaďan Zachary Claman DeMelo, který bude jedním z pěti nováčků, kteří v Texasu doposud nikdy nestartovali. Debut čeká také na Pigota, Leista, Veache a Wickense.

Texas Motor Speedway
Délka okruhu: 1,5 míle (2,4 km)
Délka závodu: 248 kol (357 mil/600 km)
První závod: 1997
Loňský vítěz: Will Power (Team Penske)
Loňské pole position: Charlie Kimball (Chip Ganassi Racing) – 0:46,5861 (součet 2 kol)
Rekord okruhu: Charlie Kimball (Chip Ganassi Racing) – 0:23,2730 v roce 2017

Časový harmonogram (SELČ)
Pátek 8. 6.
18:30 – 20:00 – 1. trénink
22:00 – 23:00 – Kvalifikace

Sobota 9. 6.
1:15 – 2:15 – 2. trénink

Neděle 10. 6.
2:45 – Start závodu DXC Technology 600

reklama
reklama

Komentáře ke článku