Novinky

  • 25.07.2024 Neutral Ivana Ulmanová po 18 letech končí ve vedení Automotodromu Brno

  • 25.07.2024 Good Esteban Ocon bude v příští sezoně působit v týmu MoneyGram Haas F1

  • 25.07.2024 Bad Verstappen kvůli motoru přijde o 10 míst na startu VC Belgie

Facebook Instagram

Liberty se bojí ztráty Ferrari, Ferrari se bojí Porsche?

Liberty se bojí ztráty Ferrari, Ferrari se bojí Porsche?

Taktickým zdržováním může odradit konkurenci

Třicátý červen, sobota během víkendu Velké ceny Rakouska, měl být datem, kdy budou světu s definitivní platností oznámeny detaily pravidel týkající se motorů od roku 2021. Vedení F1, FIA, týmy a automobilky by se pak mohly posunout k dalším důležitým tématům, například k technickým předpisům pro další generaci vozů, k rozpočtovému stropu a k novému dělení zisků v F1. Avšak nebylo oznámeno vůbec nic a web RaceFans se pak pokusil vytáhnout co nejvíce z nejmenovaného zdroje pracujícího ve strukturách FIA.

Pravidla by již měla být detailně rozpracována, přičemž na jejich tvorbě se podílí pětičlenná skupina. Čtyři zástupce mají současní dodavatelé motorů a pátý je z Volkswagen Group. Není to nikdo jiný než Dr. Donatus Wichelhaus, bývalý šéf vývoje motorů ve sportovním oddělení Volkswagenu a významná osobnost, stojící za úspěchy Porsche v LMP1. A koncern by neplýtval časem někoho takového, kdyby o F1 neměl vážný zájem.

Další zdroj, tentokrát šéf jednoho z týmů F1, uvedl: "Liberty se bojí ztráty Ferrari, takže Chase (Carey, generální ředitel F1) mu nahrává. Jenže Ferrari se bojí Porsche a myslí si, že čím déle bude rozhovory natahovat, tím menší je pravděpodobnost jeho vstupu do F1."

Důvod snad netřeba vysvětlovat. Smýšlení výrobců luxusních sporťáků nám nedávno nastínil generální ředitel Aston Martinu, který řekl, že jeho automobilce nevadí, že se od příštího roku bude o Red Bull Racing marketingově dělit s Hondou. Nikdo se totiž nerozhoduje, zda si koupí Aston Martin nebo Hondu. Podobné to asi bude mezi Ferrari a Mercedesem, o Renaultu a Hondě nemluvě.