Závěrečný trénink opět ovládl Newgarden

Iowa Corn 300 – 2. trénink
V odpoledních hodinách vyrazili piloti znovu na dráhu, aby naposledy trénovali před nedělním závodem IndyCar na oválu Iowa Speedway. Američan Newgarden, který ovládl už první letošní závod na krátkém oválu na trati ve Phoenixu, byl opět nejrychlejším.
Za sebou měl ostatní piloty, o nichž bylo v sobotu slyšet. Druhý čas zajel Rossi, hned za ním skončil jeho stájový kolega Hunter-Reay. Lídr šampionátu Dixon byl čtvrtý a elitní pětku uzavíral vítěz kvalifikace Power.
„Myslím, že máme opravdu dobré auto. Byli jsme zklamaní, že jsme se kvalifikovali až pátí. Ale ukazuje se, že si můžeme věřit. Byl to pro nás dobrý zahřívací trénink. Nejde jen o výsledkovou listinu. Mám pocit, že jsme předjeli snad každé auto na dráze,“ věří si vítěz z Long Beach Rossi, kterému v průběžném pořadí šampionátu patří třetí příčka. Má ale stejně bodů jako druhý Hunter-Reay.
Jezdci dohromady absolvovali 1472 kol. Zatímco první trénink byl ve znamení příprav na kvalifikaci, v pozdním iowském odpoledni piloti trénovali hlavně chování monopostů v provozu. Rossi věří, že se fanoušci mohou těšit na zajímavý závod.
„Vím, že se hodně mluví o přítlaku a podobně. Přítlak je v pohodě, pokud můžeme závodit ve dvou stopách. Myslím, že Iowa Speedway odvedla dobrou práci, aby zajistila, že to tak bude. Zítra to bude skvělá show,“ je přesvědčen bývalý pilot formule 1.
Po nehodě v prvním tréninku a jí ovlivněném špatném výsledku v kvalifikaci se odpoledne mohl pořádně předvést také nováček Leist, který vloni v Iowě vyhrál v Indy Lights. V tréninku zajel třináctý nejlepší čas.
Kdo se naopak trápil, byli piloti týmu Eda Carpentera. Sám Carpenter, který je na oválech jako doma, byl předposlední. Vůbec nejhorší čas si v sobotu odpoledne připsal Andretti.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:18,2065 | 85 | |
2. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:18,2583 | + 0.051 | 80 |
3. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:18,4284 | + 0.221 | 62 |
4. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:18,4824 | + 0.275 | 73 |
5. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:18,5242 | + 0.317 | 102 |
6. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:18,5644 | + 0.357 | 70 |
7. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:18,6088 | + 0.402 | 76 |
8. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:18,6223 | + 0.415 | 77 |
9. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:18,7464 | + 0.539 | 50 |
10. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:18,8221 | + 0.615 | 83 |
11. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsp. | Honda | 00:18,8632 | + 0.656 | 68 |
12. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsp. | Honda | 00:18,8931 | + 0.686 | 78 |
13. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:18,9048 | + 0.698 | 49 |
14. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:18,9223 | + 0.715 | 70 |
15. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 00:18,9577 | + 0.751 | 62 |
16. | ![]() |
Harding Racing | Chevrolet | 00:19,0232 | + 0.816 | 45 |
17. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:19,0263 | + 0.819 | 35 |
18. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 00:19,1323 | + 0.925 | 73 |
19. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:19,1756 | + 0.969 | 72 |
20. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:19,2108 | + 1.004 | 70 |
21. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:19,2259 | + 1.019 | 48 |
22. | ![]() |
Andretti Herta Autosport | Honda | 00:19,2377 | + 1.031 | 44 |