Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

McLarenu změna motoru otevřela oči

 McLarenu změna motoru otevřela oči

Problémy Hondy zakryly problémy Wokingu

Renomovaný žurnalista Dieter Rencken z webu RaceFans navštívil sídlo McLarenu ve Wokingu a povedlo se mu udělat zajímavý rozhovor se Zakem Brawnem. Hlavním tématem byly současné problémy McLarenu jako důsledek špatných rozhodnutí v minulosti. Takže, kde se stala chyba?

"Když se pokouším hledat důvody, proč jsme nyní v této situaci, narážím na neustálé změny vedení od roku... 2010, 2011, 2012, můžete si vybrat. Ron (Dennis) odešel, Ron se vrátil, Martin (Whitmarsh) přišel, Martin odešel, Jost (Capito) přišel, Jost odešel a vedle toho se měnila vlastnická struktura. Proto si myslím, že týmu chybělo pevné vedení. Nedá se to přičíst nikomu konkrétnímu, ale otřesy způsobily, že týmu chybělo vedení a jasný směr.

Ať už je to tým F1 nebo výrobce balené vody, pochybuji, že při takové nestabilitě by mohla společnost být úspěšná. Následkem toho měl závodní tým zmatek v tom, kdo ho vlastně vede. Máte závodního ředitele a další ředitele, Josta a Érika, a to není správné."

Připomeňme, že post závodního ředitele pro Boulliera vytvořil Dennis, když oznamoval, že McLaren nebude mít žádného "šéfa týmu". Závodní tým tráví začátek i konec roku na cestách po celém světě a šéf, který by cestoval s ním, by nemohl řídit většinu zaměstnanců pracující ve Wokingu. Boullier tedy měl být jakýmsi šéfem závodního týmu, ale jeho role se časem nejspíš měnila. Capito se měl o dva roky později stát generálním ředitelem týmu, což je ale pozice, kterou dali současní majitelé Brownovi. Po Boullierově odchodu dostal významnou funkci Gil de Ferran, jenž je ale sportovním ředitelem, což je ale post, běžný u každého týmu F1.


Brown nyní ze špatných výsledků posledních let neviní pouze pohonnou jednotku, ale i tzv. matricový management, který se bez pevného vedení vymkl kontrole.

"Protože jsme neměli konzistentní vedení, nikdo nezaznamenal tento problém (s matricovým managementem). Problém ještě zhoršila naše situace s pohonnou jednotkou. Rozhodně to nebyla všechno chyba Hondy, přestože jsme měli strašně moc problémů, penalizací a výbuchů, což věci komplikovalo. Když je ve hře tolik faktorů, je těžké rozeznat, jak na tom skutečně jste. Pak se odhodláte a uděláte změnu, nainstalujete pohonnou jednotku, se kterou Red Bull vyhrává velké ceny, a to vám otevře oči.

Takže náš problém je v organizaci, v komunikaci a ve vedení. Není to o jednom člověku. Někteří z těch, kteří od nás odešli, byli velmi kvalitní lidé a nebyla to jejich chyba. Organizace prostě nebyla správně vedena. Myslím, že toto se událo v posledních pěti, šesti letech. Nyní jsme si uvědomili, že nemáme správné lidi na správných místech. Ve skutečnosti máme mnohem více správných lidí, než by se mohlo zdát. Takže dělám změny a najal jsem technického ředitele, přivedl jsem Gila a další věci se dějí za oponou, nemusejí být všechny vidět," uvedl Brown.

Zároveň odhadl, že realizace jeho plánu potrvá přibližně 18 měsíců. Pak se už bude navrhovat vůz pro sezonu 2021, která má být pro F1 revoluční.