Novinky

  • 05.06.2020 Bad Šampionát W-Series pro ženy-závodnice byl pro rok 2020 kompletně zrušen

  • 04.06.2020 Neutral Mercedes hodlá příští úterý a středu testovat v Silverstone s vozy z roku 2018

  • 04.06.2020 Neutral Virtuální VC v Baku se v neděli zúčastní osm pilotů F1, premiéru mají Pérez a Gasly

Facebook Instagram

Sezona vrcholí, piloty čeká poslední ovál

Sezona vrcholí, piloty čeká poslední ovál

Bommarito Automotive Group 500 – před závodem

Tři závody zbývají do chvíle, kdy se dozvíme jméno letošního šampiona IndyCar Series. Už v noci ze soboty na neděli se piloti naposledy utkají na oválu. Finále oválové části ročníku je čeká na krátké trati v Gateway Motorsports Parku, ležícím na předměstí St. Louis. Závod se vloni do kalendáře vrátil po dlouhé přestávce.

A že to byl povedený návrat. Takto zaplněné tribuny na oválu mimo Indianapolis jsme neviděli hodně dlouho. Dokonce se objevily velmi silné hlasy, aby napříště byl závod v St. Louis finálem sezony. Týmy ale daly jasně najevo, že jim vyhovuje více scenerický okruh Sonoma Raceway u San Franciska. Přece jen své sponzory raději odměníte výletem do vinařské oblasti Kalifornie než do St. Louis.

Závod tak zůstal třetím od konce sezony a podobnou pozici bude mít i příští rok. Sponzorovi závodu, společnosti Bommarito Automotive Group, se podařilo vzbudit o podnik nebývalý zájem. Pomohl tomu i výborný závod, který mohli vloni fanoušci sledovat. Navzdory tomu, že v úvodu jezdce trápil kluzký povrch, který pohřbil třeba šance Willa Powera na titul.

K tomu v St. Louis naopak nakročil jeho stájový kolega Josef Newgarden, který skvělým drzým manévrem v souboji o vítězství předjel stájového kolegu Pagenauda.

Na návrat IndyCar do St. Louis čekali fanoušci pěkně dlouho. IndyCar naposledy na krátkém oválu připomínajícím vajíčko závodila v roce 2003. Dráha byla otevřena v roce 1996. Ovál vznikl přestavbou závodiště vybudovaného ve druhé polovině 60. let. Na jeho místě stávaly strip pro dragstery a silniční okruh. Na začátku 90. let místo získal promotér Grand Prix Long Beach Chris Pook a rozhodl se pro přestavbu.

Okruh měří 1,25 míle (2,01 km). Nabízí čtyři zatáčky. Stejně jako Pocono Raceway, kde IndyCar závodila před týdnem, i Gateway má zatáčky vymodelované podle jiných oválů. U prvních dvou se tvůrci inspirovali oválem New Hampshire Motor Speedway, druhé dvě pak připomínají legendární Phoenix.

CART závodil v St. Louis od roku 1997 do roku 2000. První tři závody byly uspořádány v rámci víkendu spojeného se státním svátkem Dnem obětí války. Tedy o stejném víkendu, kdy se jede i Indy500. Nakonec byl závod přesunut na září, nezabránilo to ale dalšímu poklesu zájmu a následně odchodu do kalendáře IndyCar. Jen ovšem na tři roky.

V seznamu vítězů ze St. Louis nenajdeme nikoho, o kom bychom řekli, že nepatří mezi velikány a šampiony. Však posuďte sami – Paul Tracy, Alex Zanardi, Michael Andretti, Juan Pablo Montoya, Al Unser Jr., Gil de Ferran, Hélio Castroneves a Josef Newgarden.

Jezdecké pole tento víkend doplní Gabby Chaves, který se vrací do kokpitu vozu týmu Harding Racing. Naopak jen jeden vůz nasadí Sam Schmidt. Za vážně zraněného Wickense nebude Sam Schmidt shánět náhradu.

Gateway Motorsports Park
Délka okruhu: 1,25 míle (2,01 km)
Délka závodu: 248 kol/310 mil
První závod: 1997
Loňský vítěz: Josef Newgarden (Team Penske)
Loňské pole position: Will Power (Team Penske) – 47,4579
Rekord okruhu: Will Power (Team Penske) – 23,7206 v roce 2016

Časový harmonogram (SELČ):

Pátek 24. 8.
19:15 – 20:15 – 1. trénink
23:15 – 0:15 – kvalifikace

Sobota 25. 8.
3:00 – 4:00 – 2. trénink

Neděle 26. 8.
2:35 – start závodu Bommarito Automotive Group 500             

Komentáře ke článku