Jezdce trápí počasí, kvalifikace byla zrušena

Bommarito Automotive Group 500 – 1. trénink
Jen 22 minut dostali jezdci IndyCar k dispozici v prvním tréninku na závod na oválu Gateway Motorsports Park. V pátek totiž piloty a IndyCar trápily počasí a mokrá dráha, takže první trénink byl zkrácen a kvalifikace následně zrušena úplně. IndyCar chce dát jezdcům co největší prostor v posledním tréninku, který by se měl jet v obdobných podmínkách jako samotný závod, tedy po západu slunce.
Zhruba před měsícem v St. Louis testoval tým Michaela Andrettiho a na trati to bylo znát. Rossi, který se po vítězství v Poconu minulý týden dotáhl na 29 bodů za lídra šampionátu Dixona, byl nejrychlejší, ale Dixon byl hned za ním. Třetí čas zajel Bourdais před Kanaanem a Jonesem.
Piloti týmu Penske, kteří se s Dixonem, Rossim a také v tréninku šestým Hunter-Reayem přetahují o titul, skončili v prvním tréninku na počátku druhé desítky.
Patnáctý byl v úvodním tréninku Chaves, který vynechal poslední tři závody, když se tým Harding Racing rozhodl zkoušet jiné jezdce. Devátý čas si připsal Hinchcliffe, který se tentokrát musí obejít bez stájového kolegy, protože Sam Schmidt se rozhodl, že za zraněného Roberta Wickense nebude shánět náhradu.
„Myslím, že naše auto je velmi dobré. Mohli jsme myslet na pole position? Možná ano, možná ne. Teď se soustředíme na drobné změny, aby byl náš vůz ještě rychlejší,“ řekl Dixon.
Ten odstartuje z prvního místa, protože kvůli počasí musela být kvalifikace zrušena. S Rossim tak bude sdílet první řadu. Soupeře v boji o titul bude mít za sebou. Bonusový bod za pole position a další vylepšení osobních statistik ale Dixon nezíská.
K rozhodnutí vedla IndyCar skutečnost, že jen 10 pilotů z 21 startujících má na oválu v St. Louis zkušenosti s novým aerokitem. Krom toho program v St. Louis je velmi nabitý, vedle IndyCar závodí na krátkém oválu také juniorské série v rámci Mazda Road to Indy a šampionát NASCAR K&N Pro Series.
Kompletní startovní rošt najdete zde
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:24,4003 | 29 | |
2. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:24,6207 | + 0.221 | 33 |
3. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:24,6339 | + 0.234 | 13 |
4. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:24,6651 | + 0.265 | 27 |
5. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:24,6759 | + 0.276 | 32 |
6. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:24,7807 | + 0.381 | 25 |
7. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:24,7932 | + 0.393 | 33 |
8. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:24,8065 | + 0.407 | 30 |
9. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsp. | Honda | 00:24,8716 | + 0.472 | 28 |
10. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:24,9405 | + 0.541 | 26 |
11. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:25,0010 | + 0.601 | 38 |
12. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:25,0026 | + 0.603 | 34 |
13. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:25,0165 | + 0.617 | 26 |
14. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:25,0289 | + 0.629 | 34 |
15. | ![]() |
Harding Racing | Chevrolet | 00:25,2112 | + 0.811 | 37 |
16. | ![]() |
Andretti Herta Autosport | Honda | 00:25,2536 | + 0.854 | 18 |
17. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:25,4487 | + 1.049 | 36 |
18. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 00:25,4874 | + 1.087 | 32 |
19. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 00:25,4932 | + 1.093 | 34 |
20. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:25,6340 | + 1.234 | 31 |
21. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:25,6798 | + 1.280 | 29 |