Novinky

  • 04.06.2020 Neutral Virtuální VC v Baku se v neděli zúčastní osm pilotů F1, premiéru mají Pérez a Gasly

  • 04.06.2020 Neutral Max Verstappen prohrál soud se sítí supermarketů Picnic kvůli zneužití svého jména

  • 03.06.2020 Neutral Lando Norris údajně tento týden absolvoval soukromý test s monopostem formule 3

Facebook Instagram

Vettel vysvětlil důvody havárie

Vettel vysvětlil důvody havárie

Tým mu dal Räikkönenův volant

Jak jsme včera informovali, Sebastian Vettel měl při předváděcích jízdách v ulicích Milána malou, docela úsměvnou nehodu. Ve velmi malé rychlosti nevybral velmi úzkou zatáčku a narazil do plastové bariéry. Bariéra vydržela, přední křídlo vozu Ferrari ne, což část přihlížejících pobavilo a závodníka F1 jistě trošku zahanbilo. V Monze pak vysvětloval, že za zvláštní nehodou byl volant. O sedačku se dělil s Kimim Räikkönenem a ve voze zůstal Finův volant s páčkou spojky na opačné straně, než je Vettel zvyklý.

"Musel jsem se omluvit, byla to moje chyba," přiznal čtyřnásobný mistr světa. "Jel jsem v Kimiho voze a s jeho volantem, který má spojku na opačné straně. Neuvědomil jsem si to a byl to okamžik. Chtěl jsem, aby tým vyměnil přední křídlo, abych mohl před fanoušky odjet ještě dvě kola. Samozřejmě to byla moje chyba, ale nic strašného se nestalo."

Týmy přizpůsobují volanty preferencím jezdců, které se u Vettela a Räikkönena evidentně liší. Räikkönen zůstává dlouhodobě věrný ovládání spojky jednou páčkou. Vettel ale již experimentoval s páčkami a s otvory pro prsty, kvůli lepší citlivosti při práci se spojkou na startu, což je nejednou rozhodující část závodu. Před časem se i on vrátil k jednoduchému řešení, avšak s tím, že stále má na zadní straně volantu jednu páčku s funkcí, kterou Ferrari drží v tajnosti.

Komentáře ke článku