Divoké klání ovládl překvapivě Sató

Grand Prix of Portland – závod
Japonec Sató se stal překvapivým vítězem závodu IndyCar Series v Portlandu. Závod se změnil doslova v pohřebiště favoritů. Satóovi vyšla strategie a závěru odolal tlaku Hunter-Reaye. Z favoritů na titul nakonec dopadl nejlépe Dixon, který závod dokončil na pátém místě.
Pro Dixona závod nezačal dobře. Před ním došlo ke kolizi Veache a Hinchcliffea. Do divoké srážky byli zapleteni i Bourdais, Jones, Rahal, Andretti a právě Dixon. Nejhůře dopadl Andretti, který přeletěl přes Jonese a Hinchcliffea a skončil s autem otočeným kokpitem dolů. Dixon ale vyvázl bez poškození, udržel motor v chodu, couvl a mohl na chvostu pole pokračovat.
Restart v 8. kole pohřbil šance dalšího z favoritů. Problémy s převodovkou připravily o naději na dobrý výsledek vítěze kvalifikace Powera. Ten se náhle propadl z 1. na 12. místo. V závodě pokračoval, hlásil ale, že mu nejde zařadit 1. rychlostní stupeň.
Vedení se ujala dvojice Rossi a Hunter-Reay, která před skrumáží v prvním kole zdolala z první řady startujícího Newgardena. Kolem 17. kola zamířili první jezdci, kteří vsadili na alternativní strategii, do boxů. Pro lídra závodu Rossiho přišel pit stop v 28. kole. Nejdéle vydržel na trati Power, a to až do 37. kola.
Další rána zasáhla v následujícím kole opět Dixona. Ten zastavil podruhé u mechaniků, při tom ale překročil rychlost v boxech a dostal penalizaci. Pokračoval na 20. místě. Ve 43. kole se dostal do problémů v technické pasáži před nájezdem na cílovou rovinku Power, což vygradovalo nárazem do bariéry z pneumatik.
V závodě pokračoval se ztrátou celého kola. Záhy zamířil k mechanikům, kteří opravovali i problém s převodovkou a Power nakonec měl ztrátu sedmi kol. Těsně předtím, než Power naboural a zavlály žluté praporky, předjel jeho stájový kolega Newgarden Hunter-Reaye.
Restart po Powerově nehodě přišel ve 47. kole. Dixon byl náhle na 11. místě. V dalším kole využil výhodu měkkých pneumatik oproti tvrdé sadě na voze Rossiho Newgarden a v nájezdu do 1. zatáčky se ujal vedení. Za nimi prohrál souboj i druhý z pilotů Andretti Autosport, když se Hunter-Reay propadl za Kinga.
Další žlutou fázi způsobil v 56. kole Veach, který se roztočil na stejném místě jako Power. Taktická chyba připravila o dobrý výsledek další favority. Newgarden, Rossi a s nimi King a Leist zamířili do boxů. To se ukázalo jako chybné rozhodnutí.
Newgarden se vrátil na 16. místě. Restart přišel v 61. kole. Dvojice Newgarden a Rossi v tu chvíli dělala závod, když se skoro jako jeden tým prokousávala polem směrem vzhůru. Hunter-Reay zamířil naposledy k mechanikům v 71. kole, o dvě kola později zastavil Dixon.
Když na trati prudce zpomalil Ferrucci, reagovaly na to zbývající týmy povoláním pilotů k posledním pit stopům. Vedle Satóa, Bourdaise, Pigota či Pagenauda zamířili do boxů znovu Newgarden a Rossi. Rossi se na pit lane o centimetry vyhnul Pagenaudovi.
V čele závodu jel Chilton, který jako jediný nezamířil k mechanikům. Za ním byli Sató, Hunter-Reay, Bourdais, Dixon a Pigot. Newgarden byl na 10. místě. Restart přišel v 82. kole. Pigot si vyšlápl na Dixona, který vědom si toho, že je malým zázrakem, kde teď je, se ani příliš nebránil. Rossimu se podařilo ještě překonat Newgardena a Fittipaldiho. Tím ale jeho posun polem vzhůru skončil. Newgarden měl na poslední stint tvrdou sadu pneumatik, což jeho šance na nějaký posun vzhůru předem pohřbilo.
V závěru závodu se ještě Sató musel obávat o své první vítězství od loňské Indy500, ale Hunter-Reay, který jej dvě kola před koncem dojel, už na Japonce recept nenašel. A tak může Sató slavit třetí vítězství v IndyCar a tým Rahal Letterman Lanigan Racing první triumf od loňských závodů v Detroitu, které oba ovládl Rahal.
Dixon nakonec navýšil náskok na Rossiho o další tři body na 29. Vzhledem k tomu, že za finálový závod se udělují dvojnásobné body, je to mezi oběma piloty ještě otevřené. Naopak pro dvojici pilotů týmu Penske Power a Newgarden je souboj o titul prakticky ztracený, oba ztrácejí shodně 87 bodů. Rozhodne se za dva týdny v kalifornské Sonomě.
p. | jezdec | tým | motor | čas | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 02:00:09.7537 | 50+1 |
2. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | + 0,6084 | 40+1 |
3. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | + 1,8266 | 35 |
4. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 4,5557 | 32 |
5. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 5,3215 | 30 |
6. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 11,4605 | 28 |
7. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | + 12,0057 | 26 |
8. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | + 13,3769 | 24+2+1 |
9. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | + 18,3753 | 22 |
10. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 19,8044 | 20+1 |
11. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | + 22,1362 | 19 |
12. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsports | Honda | + 22,7069 | 18 |
13. | ![]() |
Harding Racing | Chevrolet | + 23,7138 | 17 |
14. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | + 29,7958 | 16 |
15. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 32,1352 | 15 |
16. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | + 32,4191 | 14 |
17. | ![]() |
Juncos Racing | Chevrolet | + 48,8038 | 13 |
18. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | + 55,2123 | 12+1 |
19. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | + 1 kolo | 11 |
20. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | + 4 kola | 10 |
21. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 7 kol | 9+1+1 |
22. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsports | Honda | + 29 kol | 8 |
23. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | Havárie | 7 |
24. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | Havárie | 6 |
25. | ![]() |
Andretti Herta Autosport | Honda | Havárie | 5 |