Novinky

  • 02.12.2024 Neutral Rezervním jezdcem BWT Alpine bude v roce 2025 dvacetiletý Estonec Paul Aron

  • 02.12.2024 Good Felipe Drugovich nastoupí ve VC Abú Zabí v Aston Martinu do prvního tréninku

  • 02.12.2024 Neutral Jack Doohan pojede VC Abú Zabí v týmu Alpine místo Estebana Ocona.

Facebook Instagram

Hájek uvěřil, až když projel pod šachovnicí

Hájek uvěřil, až když projel pod šachovnicí

Český motokárový mistr světa pokukuje po autech

V sídle Autoklubu České republiky v Praze se dnes uskutečnila tisková konference s mistrem světa motokár v nejprestižnější kategorii KZ Patrikem Hájkem. Osmadvacetiletý závodník dosáhl svého životního úspěchu uplynulou neděli na dráze v belgickém Genku.

Usiloval jsem o to v podstatě deset let,“ svěřil se. „Párkrát jsem už byl hodně blízko, ale vždy se něco pokazilo. Je to vyvrcholení mé dvacetileté kariéry v kartingu.

Světový šampionát je zvláštním závodem. O všem se rozhoduje v jedné jediné jízdě. Sebemenší chyba znamená definitivní konec nadějí: „Ve špičce je nás tak kolem třiceti. Dokonale se známe, pořád jezdíme proti sobě. Pak přijde jeden den v roce, kdy se všechno smaže a začíná se znova od nuly. Žádné předešlé výsledky nemají cenu.

Patrik je názorným příkladem výše uvedeného tvrzení. Sezona mu příliš nevycházela. V mistrovství Evropy ho potrápily pneumatiky a nedopadl tak, jak si představoval. Do Genku rozhodně neodjížděl jako favorit. Byl nicméně odhodlán bojovat do roztrhání těla. 

Start finálové jízdy v Genku 

Bylo to možná lepší, že ode mě nikdo nic převratného neočekával. Jenže už v trénincích jsem poznal, že kára se chová mnohem lépe. Nevím, co udělal výrobce s gumami, ale najednou to byla úplně jiná písnička,“ pochvaloval si Hájek. Celým programem procházel bez sebemenšího zaváhání, vyhrál všechny rozjížďky a do finále vyrážel z pole position. To se mu podařilo obhájit a rychle se začal soupeřům vzdalovat: „Díval jsem se na tabuli u cíle, která ukazovala rozestupy. Naskočila na ní jedna sekunda, pak přibývaly další desetinky v můj prospěch. Když jsem měl dvousekundový náskok, raději jsem zvolnil.

Na první pohled to byla pohoda. Nebo ne? „Těch 23 kol bylo k nepřečkání. Pořád se mně honil hlavou loňský rok, kdy mě potkala nehorázná smůla. Bál jsem se, aby stroj vydržel. Uvěřil jsem, až když jsem projel pod šachovnicí. Ovšem ještě dnes mně tak úplně nedochází, čeho jsem dosáhl,“ přiznal tovární jezdec italského Kosmic Racingu.

S nejcennější trofejí své kariéry 

Po krátkém odpočinku se Patrik Hájek vydá do Švédska. Tentokrát coby mentor talentovaného Romana Staňka, jehož v Kristianstadu čeká vrcholné klání v kategorii OK.

On sám o své nejbližší budoucnosti nemá zatím jasnou představu. Na jednu stranu ho láká vidina možné obhajoby titulu, na druhou by rád vyzkoušel něco jiného. „Třeba cestovní vozy TCR by se mně hodně líbily,“ naznačil svoje plány.