Novinky

  • 13.03.2024 Neutral Massa kvůli ne-titulu žaluje FIA a FOM o dvě miliardy korun

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

Facebook Instagram

Rastova vítězná série nebere konce

Rastova vítězná série nebere konce

Hockenheimring – 1. závod

Šampionát DTM ukazuje, že snad ani nepotřebuje jiné dějiště pro své závody než německý Hockenheim. Podobně jako v úvodu sezony trať v Bádensko-Württembersku nabídla spektakulární souboje, tentokrát navíc okořeněné faktem, že se rozhoduje o titulu.

Atraktivní sobotní závod vyšperkoval snad překvapivým, ale zaslouženým vítězstvím úřadující mistr Rast. Jezdec Audi se díky historickému pátému triumfu v řadě (!) dostal v šampionátu na dostřel vedoucí dvojici Mercedesu Paffett - Di Resta.

Na začátku závodu se přitom rýsoval úplně jiný průběh. Držitel pole position Auer už v prvním kole pustil před sebe druhého Paffetta, který pak až do 14. kola neohroženě kroužil v čele.

Po zastávce v boxech se však Angličan stal obětí úspěšné strategie Audi, která pomohla Rastovi vpřed. Šampion ročníku 2017 dohnal ztrátu, kterou utrpěl při startu, a v 16. kole již úspěšně útočil na Paffetta. Ten pak před svého německého soupeře marně hledal cestu.

A když už se mu to podařilo, dokázal Rast Angličanovi oplatit stejnou mincí. Tento titánský souboj o prvenství evokoval analogickou bitvu Paffetta s Glockem z ůvodu sezony a něměl být ještě zdaleka u konce.

O jeho pokračování však byl svět okraden zásahem safety caru, který vyjel ve 25. kole, aby maršálům umožnil odklidit trosky Farfusova vozu, ze kterého v Parabolice ulétly levé dveře.

Po následném restartu neměl Rast problém Paffettovi ujet a pro Audi načal druhou stovku triumfů v DTM. “Dnes jsem s vítězstvím vůbec nepočítal," prozradil po závodě. "Můj útok, kdy jsem šel zleva doprava a lehce jsem se dotkl jeho vozu, byl opravdu velmi těsný a na hraně. Ale ten souboj mne obrovsky bavil."

Jezdci Mercedesu tratili po restartu půdu pod nohama a kromě Paffetta, který se nakonec propadl až na čtvrtou pozici, klesal pořadím také druhý stuttgartský aspirant na titul Di Resta. Oba si znovu prohodili pozice v čele šampionátu, Rasta ale mají blíže než kdykoli předtím.

„Jsem frustrovaný z nasazení safety caru,“ pěnil Paffett. „Před ním jsem měl jisté druhé místo a možná i šanci vyhrát. Po restartu byla trať v mnohem horším stavu než před ním. Několik jezdců vylétlo ven a na dráze bylo mnoho špíny.“

Turbulentní závod zažil nováček Frijns. V úvodu vytlačil Di Restu mimo trať a když mu pozici musel vracet zpět, ztratil tím dvě další. V závěru se pak díky čerstvějšímu obutí propracoval až na druhé místo a dokonce dýchal na Rastova záda. Třetí místo si na své oblíbené trati vybojoval Glock z BMW.


Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):

 

p. Jezdec Značka Tým Čas Odstup Kol
1. René RAST Audi Rosberg  56:59.934    34
2. Robin FRIJNS Audi Abt Sportsline  57:00.288  +0.354  34
3. Timo GLOCK BMW RMG  57:01.790  +1.856  34
4. Gary PAFFETT Mercedes-AMG HWA  57:02.575  +2.641  34
5. Loïc DUVAL Audi Phoenix  57:05.070 +5.136  34
6. Mike ROCKENFELLER Audi Phoenix  57:06.000  +6.066  34
7. Nico MÜLLER Audi Abt Sportsline  57:06.916  +6.982  34
8. Paul di RESTA Mercedes-AMG HWA  57:07.886  +7.952  34
9. Bruno SPENGLER BMW RBM  57:08.643  +8.709  34
10. Edoardo MORTARA Mercedes-AMG HWA  57:09.957  +10.023  34
11. Pascal WEHRLEIN Mercedes-AMG HWA  57:10.935  +11.001  34
12. Philipp ENG BMW RBM  57:11.587  +11.653  34
13. Jamie GREEN Audi Rosberg  57:12.233  +12.299  34
14. Daniel JUNCADELLA Mercedes-AMG HWA  57:12.964  +13.030  34
15. Joel ERIKSSON BMW RBM  57:13.334  +13.400  34
16. Marco WITTMANN BMW RMG  45:35.550  -7 kol
 27
17. Augusto FARFUS BMW RMG  41:01.858  -9 kol
 25
18. Lucas AUER Mercedes-AMG HWA    -19 kol
 19

 


Průběžné pořadí šampionátu (19/20): 1. Paffett 239, 2. Di Resta 233, 3. Rast 224, 4. Wittmann 143, 5. Glock 143, 6. Mortara 140, 7. Auer 121, 8. Wehrlein 108, 9. Eng 98, 10. Rockenfeller 87...