Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Vůz Toro Rosso se od Melbourne téměř nezměnil

Vůz Toro Rosso se od Melbourne téměř nezměnil

McLaren je na tom podobně

Když v současné F1 nemáte zdroje na vývoj vozu během sezony, čeká vás nemilosrdný pád ke dnu Poháru konstruktérů. Své o tom ví Toro Rosso, které letos neplní pouze roli juniorského týmu pro Red Bull, ale také vývojové laboratoře pro Hondu. Vedle toho mu už moc peněz ani volné pracovní síly nezbývá, a tak již na začátku sezony musel začít myslet na pomalý vývoj vozu pro další rok. Výsledkem je, že Pierre Gasly sice byl schopen v Bahrajnu získat body za čtvrté místo, čímž stáj dostal do středu tabulky, jenže dnes tomuto týmu patří až osmé místo. A i o to se musí obávat, jelikož předposlední Sauber má pouze o tři body méně.

"Skutečně od Melbourne nemáme žádné změny," řekl Gasly, který se ale následně poopravil. "Tedy, jednu opravdu malou věc jsme nasadili v Monaku. Pak jsme ještě něco přivezli do Rakouska, ale to nefungovalo. Takže když se to tak vezme, máme stejný vůz jako v Austrálii. Je to cítit. Problémem už je i být alespoň blízko k top 10, protože jiné týmy své vozy zlepšily a my ne. Je to, samozřejmě, škoda. A když ještě přijdete o technického ředitele (Jamese Keye), tak to také nepomůže. Situace není zrovna ideální."

Pokud se dá hovořit o nějakém progresu, tak pouze v souvislosti s pohonnou jednotkou Honda. Při prvním nasazení nejnovější verze v Japonsku se oba vozy Toro Rosso dostaly až do finále kvalifikace, ale v závodu patřily k nejpomalejším a Gasly byl v cíli jedenáctý.

"Víme, že ve středu pole musíme udělat všechno správně, pokud chceme porazit soupeře a získat body. Potřebujeme dobrou kvalifikaci i závod. Obyčejně máme po dobré kvalifikaci i dobrý závod s dobrou strategií, jako v Monaku, Budapešti, Bahrajnu nebo ve Spa. V Japonsku jsme měli dobrou kvalifikaci, ale už ne tak dobrý závod. Pokud bychom udrželi rychlost… Víme, že pokud nasadíme další motory, dostaneme další penalizace, takže těžko říct. Ale s novou verzí motoru určitě máme lepší šance bojovat o vyšší pozice," je přesvědčen Gasly.


McLaren má nepochybně vyšší rozpočet než Toro Rosso, ale jak prozrazuje Fernando Alonso, vývoj letošního vozu zamrzl po VC Španělska, pátém závodě sezony, kde měla premiéru nová přední část. Tým z Wokingu se pak soustředil na pátrání po chybách a omylech, kvůli kterým nové aerodynamické řešení nefungovalo podle představ, a když zjistil, že problémy jsou zakořeněny hluboko v konceptu vozu, pustil se do vývoje nového. Připomeňme, že během personálního zemětřesení tým opustili technický, konstrukční i závodní ředitel.

"Od Španělska nemáme žádné novinky. Na fotografiích i na trati vidíme, že ostatní týmy ze středové zóny mají každý závod něco. A my nic. Nemluvím o tom, zda jsme v Japonsku měli stejný vůz jako v Soči. Máme stejný vůz jako loni, jako před 12 měsíci," nechal se slyšet dvojnásobný mistr světa, který ještě na konci března řekl: "Dalším cílem je Red Bull!", když v prvním závodě sezony skončil pátý. Dnes je McLaren šestý, 15 bodů před rychle se dotahujícím Racing Pointem..