Novinky

  • 20.03.2019 Neutral Někdejší pilot F1 Heikki Kovalainen se účastní japonského mistrovství v rallye

  • 20.03.2019 Neutral Podle FIA nebude možné Charlieho Whitinga nahradit jen jedním člověkem

  • 19.03.2019 Neutral Ital Nicola Larini, účastník 49 velkých cen, slaví 55. narozeniny

Facebook Instagram

Honda je na naší úrovni, přiznává Renault

Honda je na naší úrovni, přiznává Renault

Podobně masivní investice si teď nemůže dovolit

Být automobilkou v F1 ještě neznamená mít pro svůj program bezednou peněženku. F1 není pro chudé, říkával Bernie Ecclestone, ale obyčejně v souvislosti s nezávislými týmy. Teď je tu ale Cyril Abiteboul, který upozorňuje, že Renault nebude s Hondou soutěžit v utrácení peněz. Na F1 má určitý rozpočet a Abiteboul s ním musí naložit co nejlépe, rozdělit ho mezi tovární tým a motoráře, mezi krátkodobé a dlouhodobé projekty. Určitě není rád, když tým Red Bull neustále připomíná, že příští rok budou mít jeho vozy motory od výrobce "oddanějšího" F1.

"Není to pro nás překvapením, protože už loni bylo vidět, že Honda postupuje rapidním tempem," odpověděl Abiteboul na otázku, zda ho v Japonsku zaskočil výkonnostní skok Hondy. "Loni její motor ještě nebyl spolehlivý, ale bylo to vidět. Dobře si pamatuji loňské Spa, které bylo velmi jasným signálem, že Honda útočí. Doneslo se mi, že jsou za tím obrovské investice automobilky. Není překvapením, že se jí to vyplácí. Toto je stále F1, která odměňuje toho, kdo utrácí, místo aby odměňovala to, jak se utrácí. Mám z toho obavy.

Podle mě to není udržitelné. Hondě to teď přináší ovoce, ale v určitém bodě to bude pro jednoho ze čtyř výrobců neudržitelné. A kdo ví, co se stane potom. Nemyslím si, že si F1 může dovolit přijít o jednoho z výrobců motorů. A nevidím dostatek rozhodnutí směřujících k tomu, aby se odstranila potřeba utrácet částky, které nejsou dlouhodobě ani střednědobě udržitelné.

Honda to rozhodně dokázala. Je na podobné úrovni jako my, protože my jsme o Spec-C rozhodli, jak jsme rozhodli. Takže nesmíme ubrat tempo ve vývoji pohonné jednotky pro příští rok. Zároveň ale musíme myslet na rok 2021 a s vývojem motoru pro tuto sezonu chceme začít co nejdříve. Takže musíme vyvažovat krátkodobé a dlouhodobé cíle."

Komentáře ke článku