Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Verstappen si vytvořil vlastní rytmus k pódiu

Verstappen si vytvořil vlastní rytmus k pódiu

Red Bull: Úspěch a závada

Radost ze stupně vítězů předčila zklamání ze závady na druhém voze. Red Bull musel litovat, protože měl rychlá auta, která se tentokrát zcela vyrovnala Mercedesu i Ferrari. A výkon Verstappena byl excelentní.

Mladý Nizozemec si svou tradiční chybu vybral už v kvalifikaci. V ní Max Verstappen zbytečně agresivně přejel obrubník a zničil zavěšení. Nestihl druhou část kvalifikace, mechanici navíc museli vyměnit převodovku, a tak po penalizaci startoval až z 18. místa.

Jeho postup byl obdivuhodný. Cílem prvního kol projížděl devátý, ve čtvrtém byl sedmý, v sedmém pátý a v devátém čtvrtý… Bylo to obdivuhodné tempo a lehkost, s jakou překonával i soupeře ze středu pole.

S jistotou se dá říct, že to dneska šlo daleko líp, než jsme čekali. V prvním kole se mi podařilo vyhnout potížím, a protože auto mělo vynikající rychlost, prokousával jsem se závodním polem dopředu. To bylo strašně důležité. Umožnilo mi to vytvořit si vlastní rytmus a dohánět auta před sebou. Zdálo se mi, že měkká sada pneumatik není nejlepší. Po přezutí jsem měl z auta lepší pocit a na superměkkých jsem si byl jistější,“ odhalil tajemství svého úspěchu Max Verstappen (2. místo).

Strategie zastávky v boxech se mi proti Valtterimu vyplatila, bylo to ideálně načasované a nejspíš to rozhodlo o tom, že jsem se dostal na stupně vítězů. Tým to naplánoval skvěle. Celá naše strategie byla vlastně dokonalá a po zastávce v boxech jsme dokázali zacházet se superměkkými pneumatikami tak, že vydržely až do konce. Posledních deset kol bylo mimořádně vzrušujících, zvlášť když moje auto jako jediné v popředí jelo na měkčí směsi. Snažil jsem se dostihnout Kimiho, ale zároveň jsem si musel hlídat v zrcátkách Lewise. Bylo to těsné, ale podařilo se mi uhájit druhé místo. Lewis na mě útočil, ale jeden druhému jsme nechali dost místa a on naštěstí trochu vyjel z dráhy a na špinavou část dráhy. Ke konci jsem ztrácel přilnavost, a tak nepřicházel v úvahu útok na Kimiho.“ 

Stíhací jízda Maxe Verstappena patřila k vrcholům letošní sezony 

Daniel Ricciardo (nedojel) nedokázal po vystoupení z auta zakrýt frustraci z další závady. Měl na dosah velmi dobrý výsledek. Třeba mohl stát na pódiu on místo týmového kolegy. Čas u Red Bullu se krátí a Australan by se rád rozloučil nějakým pěkným výsledkem.

Vypadnout ze závodu tak brzo je hrozné zklamání. Mám dojem, že momentálně nemám štěstí. Všechno se najednou vypnulo. Jak se zdálo, byl to úplně stejný technický problém, jako jsem měl na začátku roku v Bahrajnu. Ani jsem nemohl s nikým mluvit vysílačkou, tak to vypadá na závadu baterie. Když teď vidím, jak se závod vyvinul, mrzí mě to ještě víc, protože to mohlo být moc zajímavé. Pro Maxe to je skvělé odpoledne. Abych byl upřímný, nic víc k tomu říct nemůžu. Letos se mi to mockrát vymklo z rukou a nemohl jsem nic dělat. Nezbývá mi, než se snažit dál. Největší škoda je, že mi v Red Bullu zbývá už jen pár závodů. Rád bych zaznamenal víc úspěchů, než se zatím poštěstilo,“ svěřil se po závodě Daniel Ricciardo.