Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Více na téma omluvy Michaela Schumachera

Více na téma omluvy Michaela Schumachera

Němec neměl v brzdné zóně měnit směr.

Pilot stáje BMW WilliamsF1 Mark Webber komentoval průběh schůzky GPDA (Asociace jezdců Grand Prix), ke kterému došlo během GP Malajsie.

Michael Schumacher se měl v jeho závěru omluvit Nickovi Heidfeldovi za incident, po kterém pro oba jezdci přede dvěma týdny odstoupili z Grand Prix Austrálie.

První zprávy tvrdily, že devatenáct jezdců hlasovalo a označilo sedminásobného Mistra světa formule 1 za viníka incidentu (Schumacher se omluvil Nicku Heidfeldovi). Webber prozradil, že vše bylo trochu jinak…

"Setkání GPDA se neslo ve velmi otevřené atmosféře a vše se vyjasnilo," uvedl Webber.

"Nehlasovalo se, v tom nejsme zběhlí. Diskutovali jsme etické záležitosti a to co se stalo. Jezdci nemají rádi, když někdo během brzdění mění směr. Michael se jednoznačně jednou pohnul a pak to možná zkusil i podruhé. Díky tomu se ocitl Nick na trávě. Myslím si, že většina byla raději, že je to více Schumacherova než Nickova chyba."

Podle Davida Coultharda byl Michael konečně přinucen akceptovat fakt, že porušil gentlemanskou dohodu, kterou jezdci respektují.

"Nick to vysvětlil velmi dobře. Nenašel se nikdo, kdo by s ním nesouhlasil, tedy až na Michaela. Po chvíli přesvědčování však nakonec uznal že nemá smysl nesouhlasit. Máme gentlemanskou dohodu, která se týká měnění směru v oblasti brzdění. Smysle, této dohody je zabránit nehodám, které mohou být pro jezdce smrtelné. Michael uznal, že změnil směr a to hned dvakrát. Bude se snažit, aby se to již neopakovalo. Teprve čas ukáže, bude-li se něco takového opakovat."

Otázkou zůstává, zda-li budou jezdci v Bahrajnu probírat incident mezi Giancarlem Fisichellou a Markem Webberem, ke kterému došlo v Malajsii.