Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Příliš málo testů a příliš mnoho simulací?

Příliš málo testů a příliš mnoho simulací?

Brawnovi se skrytí pomocníci nelíbí

Před lety začala F1 redukovat testování na trati, až ho omezila na dva čtyřdenní testy před sezonou a dva dvoudenní během ní. Slibovala si od toho snížení nákladů, což se tedy moc nepovedlo. Velké týmy investují (a malé musejí) do simulačních zařízení, která jsou čím dále efektivnější. Kvůli tomu jsou během předsezonních testů vozy na trati stínovány jezdci v simulátorech.

Čas na trati před velkou cenou je omezen, jenže tzv. vývojoví jezdci jsou během závodních víkendů v továrnách. Z pátku na sobotu mají noční šichtu, aby na základě nasbíraných dat našli ideální nastavení, takže závodní jezdci už v sobotu dopoledne sedají do mnohem lepších vozů, než z jakých večer předtím vystoupili. Počet zaměstnanců cestujících do dějiště závodu je přísně omezen, ale týmy si na svých základnách založily takzvané "virtuální garáže", kde desítky expertů komunikují přes internet se skutečnou garáží a boxovou zídkou stejně dobře, jako kdyby seděli za nejbližšími dveřmi. Vozy jsou tak mnohem lépe připraveny a spolehlivější než před dvaceti lety a Ross Brawn to moc dobře vidí.

"Věci se někdy mění k lepšímu a někdy naopak. Myslím, že vozy jsou teď příliš spolehlivé a děje se příliš mnoho věcí, které nejsou vůbec vidět," řekl ředitel sportovních záležitostí F1. "Simulace, jezdci simulující závod na daném okruhu v továrně během závodního víkendu, i mimo něj. Zcela bez omezení.

V jistém smyslu mi chybějí staré časy. Chybějí mi soukromé testy. Tehdy si všichni stěžovali, že je jich příliš, ale tam se alespoň dalo vidět, co tým dělá. Asi toho bylo opravdu příliš, ale nyní je podle mě příliš moc simulací, které jsou ukryty kdesi v továrnách. Modernizace je zpravidla dobrá věc, ale měli bychom to více kontrolovat."