Novinky

  • 22.03.2019 Bad Šampionát European Masters F3, který se měl jet v rámci víkendů DTM, byl zrušen

  • 22.03.2019 Neutral Pirelli finišuje s testy 18palcových pneumatik pro F1 v roce 2021

  • 22.03.2019 Neutral V Barceloně dnes probíhají rozhovory o prodloužení kontraktu na pořádání VC F1

Facebook Instagram

Fanoušci hledají jiné způsoby penalizace

Fanoušci hledají jiné způsoby penalizace

Kratší trénink, znevýhodněná kvalifikace nebo trestné body?

Vedení formule 1 se znovu obrátilo na fanoušky se žádostí o pomoc. Tentokrát šlo o návrhy, jak změnit současný systém penalizací.

Ten je již dlouhou dobu podrobován ostré kritice. Nelíbí se především přesouvání jezdců na konec roštu za překročení povoleného počtu výměn některých komponent. Podle mnohých to znehodnocuje průběh kvalifikace, protože řada účastníků do ní nastupuje už s vědomím toho, že stejně budou začínat z chvostu pole.

Proto byla veřejnost v rámci podcastu F1 Fan Voice vyzvána, aby přišla s lepším řešením. Podmínkou bylo, že má být snadno pochopitelné, musí závodníka citelně postihnout a nesmí přinášet dodatečné finanční nároky. Nebyla připuštěna alternativa, že by pilot byl z kvalifikace zcela vyloučen.

Idejí se sešla spousta. Jak už to bývá, některé byly zcela nesmyslné. Minimálně tři však určitě stojí za zvážení.

Drastické přesuny na startovním roštu si oblibu nezískaly

První spočívá v tom, že by provinilec měl k dispozici méně prostoru ve volných trénincích. Buď přímou redukcí disponibilního času, nebo snížením množství použitelných sad pneumatik. Nemohl by si tak nastavit auto zcela podle svých představ.

Další eventualitou je znevýhodnění přímo při kvalifikaci – umístěním dodatečné zátěže do vozu, zákazem DRS nebo přiškrcením rekuperace energie.

A konečně se na stole znovu objevil systém trestných bodů. To není žádná novinka, jeho vytvoření bylo prosazováno už několikrát v minulosti. Zatím funguje jen při prohřešcích, které se dějí přímo na dráze. Určitým problémem se nicméně jeví nastavení jeho parametrů.

Komentáře ke článku