Novinky

  • 15.09.2019 Good Filip Salaquarda obsadil 5. místo v závodě ADAC GT na Hockenheimringu

  • 15.09.2019 Good Roman Staněk vybojoval druhé místo v nedělním závodě ADAC F4 na Nürburgringu

  • 14.09.2019 Neutral Roman Staněk obsadil v sobotním závodě ADAC F4 na Hockenheimringu 8. místo

Facebook Instagram

Nastane největší změna od zákazu přísavného efektu

Nastane největší změna od zákazu přísavného efektu

Vůz pro sezonu 2021 bude úplně jiná mašina

Před letošní sezonou se změnilo pár technických pravidel v oblasti předního křídla a několik dalších částí aerodynamiky. Už to má za následek, že týmy mluví o nutnosti vyvinout od základů nový vůz. Možná, jenže výsledek je alespoň na první pohled moc podobný loňskému. Skutečně velká změna přijde až za dva roky, před sezonou 2021.

Absolutně ne. Nová pravidla pro rok 2021, to je úplně jiná dimenze než to, co se děje před touto sezonou. Vůz pro rok 2021 bude úplně jiná mašina," řekl v rozhovoru pro Autosport Andy Green, technický ředitel Racing Pointu. "V roce 2021 začne platit kompletně nová sada pravidel. Něco jako rok po zákazu přísavného efektu. Něco v této lize. Osobně se na to už moc těším."

Green prozradil, že skupina vedená Rossem Brawnem přišla se třemi koncepty, které již ve svých aerodynamických tunelech testovalo všech 10 týmů F1. Nové vozy mají být schopny jezdit v těsném závěsu a také by měly vypadat lépe než současné.

"Rozhodně se dělá více výzkumu, než před jakoukoli jinou změnou pravidel v minulosti," potěšilo Greena. "To ale není zas tak velkým překvapením, neboť dosud se změny dělaly s nulovým výzkumem. Určitě se nepodaří udělat všechno bezchybně, ale bude to velký skok správným směrem.

Bude to totálně odlišný koncept vozu. Již teď jsou inženýři nadšeni, že budou moci pracovat na něčem skutečně novém. I pro mě to bude úžasné. A věřím, že rok 2021 bude jiný i z pohledu akce na trati a rozestupů mezi vozy. Bude to něco zcela nového."

Komentáře ke článku