Novinky

  • 06.07.2020 Neutral Williams nasadí do 1. tréninku na VC Štýrska místo Georgea Russella Jacka Aitkena

  • 06.07.2020 Neutral Holanďan Nyck de Vries se stal rezervním jezdcem Toyoty pro seriál WEC

  • 05.07.2020 Bad Alfa Romeo zaplatí 5000 eur za uvolněné kolo na Räikkönenově voze

Facebook Instagram

Proč se zrovna Williams opozdil s novým vozem?

Proč se zrovna Williams opozdil s novým vozem?

Vyrábí si ho totiž sám

Williams za poslední dva týdny popřel několik spekulací o důvodu opožděného dokončení svého letošního vozu, kvůli čemuž tým pocestuje do Austrálie nedostatečně připravený a nejspíš i nejpomalejší ze všech.

"Slyšela jsem už hodně teorii o tom, kde se stala chyba," říká Claire Williamsová, zastupující šéfka týmu. "Jedna z nich kupříkladu tvrdila, že problém nastal u subdodavatelů, ale to není pravda. Další, že jsme měli finanční problémy, což se projevilo na zpoždění prací, ale ani to není pravda."

Vcelku hodnověrného vysvětlení, proč zrovna Williams jako jediný nestihl včas připravit vůz vyhovující nové podobě pravidel, nacházíme ve zmínce o technické samostatnosti týmu.

"Zdá se, že lidé berou jako samozřejmé, že na testy prostě máme jeden vůz a dva dáme dohromady před prvním závodem. Jenže Williams si stále sám navrhuje i staví své závodní vozy. Spolu je to asi tak 22 tisíc komponent, které musíme navrhnout, vyrobit, poskládat, podrobit nárazovým testům a podobně. To je ohromné ​​množství práce a my jsme ji nestihli všechnu udělat včas, přičemž důvodů bylo hned několik.

Není to poprvé, co se některému týmu tohle stalo. Naším úkolem nyní je ujistit se, že se to již nebude opakovat, protože s tímto rozhodně nemůžeme být spokojeni," vysvětluje Williamsová.

Připomeňme, že Williams si sám konstruuje celý vůz mimo pohonné jednotky, a to včetně převodovky. Kromě tří továrních týmů toto dělají už pouze Red Bull a McLaren. Takový Haas je po technické stránce enormně závislý od Ferrari, které mu kromě pohonné jednotky dodává i převodovku, zavěšení kol a další věci. Nakolik je Alfa Romeo závislá na Ferrari, o tom se tak otevřeně nemluví, ale minimálně převodovka je od něj. Toro Rosso letos najelo na užší spolupráci s Red Bullem a Racing Point nakupuje u Mercedesu.

Ze skutečně nezávislých týmů je Williams tím nejmenším a o to více práce měl s přizpůsobováním se novým pravidlům.

"Některé technické direktivy byly vydány relativně pozdě, což nám rozhodně nepomohlo. Týmy jako náš jsou vůči tomuto nejvíce zranitelné, protože náš rozpočet není nafukovací a nemůžeme si prostě vytvořit více zdrojů. Držíme se přesného plánu a omezeného rozpočtu. Když se pak něco změní na poslední chvíli, tak zdroje potřebujete, abyste mohli udělat obrat o 180°, přizpůsobit se. Ale je to něco, na co by tým měl být připravený a na co příště musí být připravený."

Komentáře ke článku