Novinky

  • 13.03.2024 Neutral Massa kvůli ne-titulu žaluje FIA a FOM o dvě miliardy korun

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

Facebook Instagram

Evans i Jaguar poprvé na nejvyšším stupínku

Evans i Jaguar poprvé na nejvyšším stupínku

E-Prix v Římě

Novozélanďan Evans se postaral o premiérové vítězství Jaguaru ve formuli E. Závod v Římě vyhrál po vzrušujícím souboji s držitelem pole position Lottererem. Velkým úspěchem pro začínající stáj HWA je třetí místo Vandoornea. Expilot F1 se na bronzové příčce usadil hned po startu, když přesprintoval Buemiho.

Byl prostě rychlejší. Nedokázal jsem se mu postavit,“ konstatoval v cíli poražený Lotterer. Dlouhou dobu přitom dění na dráze kontroloval a z Evanse za svojí zádí si moc nedělal.

Rozhodnutí padlo dvacet minut před koncem, kdy pilot Jaguaru poprvé sáhl po Attack Modu, tedy dočasném zvýšení výkonu o 25 kW. Lotterer kupodivu neodpověděl okamžitě stejnou zbraní a posléze v nekompromisním souboji, kdy se auta třela o sebe i bariéru, podlehl. Když se pak dvakrát po sobě ani s výkonovou injekcí nedokázal vrátit na vedoucí pozici, měl jeho soupeř cestu k nečekanému prvenství volnou.

Lotterer přišel o vítězství taktickou chybou

Evans sice ještě zaváhal při opětné aktivaci Attack Modu a musel proceduru opakovat, Lotterera si ale k tělu nepustil. Zvládl i taktickou bitvu v samotném závěru, kdy na pokyn stáje zvolnil, aby nemusel absolvovat ještě jedno kolo.

Do historie se E-Prix v italské metropoli bohužel zapíše i jinou událostí. Když v prvním kole zapříčinil López hromadnou kolizi tří monopostů a zablokování průjezdu, nikdo netušil, že nucená přestávka se protáhne na neuvěřitelných padesát minut. Tak dlouho trvalo vyprošťování a oprava hrazení, ačkoliv pouze jediný automobil, Paffettův, byl natolik poškozen, že musel odstoupit. Nevýhody městských okruhů a neprofesionalita traťového personálu se zase jednou ukázaly v plné nahotě. 

Pro HWA je Vandoorneovo třetí místo velkým povzbuzením

Chvíli se nezávodilo i poté, co nedobrovolně zastavil Massa a byl zaveden režim virtuálního safety caru. Doplatili na to příliš pospíchající Günther a nedovoleně předjíždějící Vergne, kteří byli penalizováni a vypadli z první desítky. Pro obhájce titulu to bylo o to bolestnější, že měl na svém kontě nejrychlejší kolo, ale nemohl za něj obdržet bonusový bod. Ten tak spadl do klína Buemimu.

Průběžné pořadí po sedmi závodech: 1. D´Ambrosio 65, 2 Da Costa 64, 3. Lotterer 62, 4. Evans 61, 5. Di Grassi 58, 6. Frijns 55, 7. Vergne 54, 8. Bird 54, 9. Mortara 52, 10. Abt 44, 11. Wehrlein 37, 12. Rowland 35, 13. Buemi 30, 14. Vandoorne 18, 15. Sims 18, 16. Massa 15, 17. Turvey 6, 18. Paffett 4, 19. López 2, 20. Piquet 1.

p. jezdec tým čas kol body
1. Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 1:33:51,140 29 25
2. Andre Lotterer DS Techeetah Formula E Team +0,979 29 21
3. Stoffel Vandoorne HWA Racelab +6,399 29 15
4. Robin Frijns Envision Virgin Racing +9,181 29 12
5. Sébastien Buemi Nissan e.dams +9,778 29 11
6. Oliver Rowland Nissan e.dams +11,262 29 8
7. Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler +24,340 29 6
8. Jérôme d´Ambrosio Mahindra Racing +28,633 29 4
9. Antonio Felix da Costa BMWi Andretti Motorsport +30,651 29 2
10. Pascal Wehrlein Mahindra Racing +30,735 29 1
11. Sam Bird Envision Virgin Racing +32,272 29 0
12. Alex Lynn Panasonic Jaguar Racing +42,238 29 0
13. Oliver Turvey NIO Formula E Team +48,616 29 0
14. Jean-Éric Vergne DS Techeetah Formula E Team +49,732 29 0
15. Tom Dillmann NIO Formula E Team +2,253 29 0
16. José María López Geox Dragon +1:10,373 29 0
17. Alexander Sims BMWi Andretti Motorsport +1:11,373 29 0
18. Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler -1 kolo 28 0
  Maximilian Günther Geox Dragon DNF   0
  Felipe Massa Venturi Formula E Team DNF   0
  Edoardo Mortara Venturi Formula E Team DNF   0
  Gary Paffett HWA Racelab DNF   0