Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Wheldon vítězem v St. Petersburgu

Wheldon vítězem v St. Petersburgu

Tomáš Enge nedokončil po srážce s Hornishem

100 kol
slunečno, teplota 21 stupňů Celsia
5 žlutých fází, celkem 27 kol
 
 
Téměř okamžitě po startu se posunul Tony Kannan na druhé místo. Tomáš Enge držel pátou pozici a v šestém kole zajel nejrychlejší kolo závodu. V desátém kole bylo pořadí Herta, Kanaan, Castroneves, Franchitti a Enge.
 
V 13. kole se poprvé rozsvítila žlutá světla, když se mimo trať mezi zatáčkou č. 12 a 13 ocitli Castroneves a Foyt IV. V dalším kole byly otevřeny boxy a většina vozů využila žluté fáze pro dotankování. Do čela se tak dostal Ryan Briscoe, který do boxů nezajel.
 
V 18. kole byl potrestán Kanaan za přejetí hadice od vzduchové pistole při zastávce v boxech. Tomáš se zdržel v boxech a pokračoval dál, ale až na 17. místě. Nebyl ale sám, kdo měl problémy. Kolize se  přihodily i Carpenterovi a Yasukawovi. To vše za žluté fáze.
 
Závod byl znovu odstartován až ve 24. kole. Danica Patrick využila zaváhání Barrona a posunula se na druhou příčku. Stejně tak i Tomáš se dostal během prvního kola po restartu před Vitora Meiru. Nejrychleji vpřed však postupoval Tony Kanaan, který se posunul o pět pozic.
 
V dalším kole se Enge vypořádal s Patrickem Carpentierem a Hornishem a posunul se na 13. příčku. Vepředu zatím Briscoe s lehkým vozem natahuje své vedení až na 2.6514 sekundy. Ve 30. kole bylo pořadí Briscoe, Patrick, Rice, Barron a Manning. Ve 32. kole už vedl Briscoe o více než 6 sekund. Tomáš jel ve vláčku vozů za Tony Kanaanem.
 
Ve 35 kole dostal Carpenter smyk v zatáčce č.8, což vyvolalo lokální žlutou, těsně následovanou žlutou fází na celém okruhu. Prvních pět vozů zajelo okamžitě do boxů, žlutá pro ně přišla právě včas. Celá tato mela vynesla Engeho až na šestou příčku za Dana Wheldona. Ve 38. kole ale byly boxy otevřeny i pro ostatní a další piloti včetně Tomáše Engeho využili příležitosti a zajeli k výměně pneumatik a dotankování paliva.
 
Ve 41. kole byl závod znovu odstartován a na čele se usadila pětice Herta, Wheldon, Dixon, Carpentier a Meira. Tomášova zastávka byla bohužel dlouhá, protože tankoval více paliva a musel se znovu začít probojovávat vpřed ze zadních pozic. Zelená fáze však netrvala příliš dlouho, neboť už ve 43. kole havaroval v 1. zatáčce Scott Sharp.
 
Závod byl znovu odstartován ve 47. kole a Franchitti se hned v první zatáčce dostal na 5. místo.Také Tomáš Enge postupoval opět vpřed a předjel Matsuuru a Barrona. Franchitti mezitím předvádí několik skvělých manévrů a v 50. kole byl už třetí.
 
Pořadí v 60. kole: Herta, Wheldon, Franchitti, Dixon, Carpentier. Většina z vozů na čele se však už blížila ke konci s palivem. První zajel skutečně tankovat Carpentier, následován Dixonem. O kolo později je následovali Herta a Wheldon. Do vedení se díky odlišné strategii dostavl opět Briscoe, Enge byl pátý a zajel opět nejrychlejší kolo závodu.
 
Pořadí v 70. kole: Briscoe, Scheckter, Manning, Kanaan, Enge. Nejrychlejším jezdcem byl teď Franchitti, který postoupil už na šesté místo.  V 75. kole zajel Scheckter do boxů, následován Briscoem, Kanaanem a Manningem. Enge se poprvé ujal vedení v závodě IRL. V 78. kole ale Scheckter poslal svou Dallaru do bariéry z pneumatik, a následovala žlutá fáze. Boxy byly otevřeny a Enge zajel ke své poslední zastávce.
 
Závod byl odstartován opět v 83 kole, Enge byl třináctý, ale ztrácel jen 5,3 sekundy na vedoucího pilota, kterým byl Briscoe. V dalších kolech došlo k několika kontaktům mezi vozy. Nejprve to byli Kanaan a Manning, pak Dixon a bohužel totéž potkalo v 85. kole i Engeho, který kolidoval s Hornishem, což vyvolalo další žlutou fázi a pro Tomáše znamenalo konec závodu.
 
V 91 kole byl závod znovu odstartován a na čele byla pětice Briscoe, Kanaan, Wheldon, Franchitti a Herta. Briscoe nevydržel tlak Kanaana a po chybě skončil v bariéře z pneumatik. Na čele se tak usadil kompletní tým Andretti-Green Racing.
 
Wheldonovi se ještě podařilo dostat před Kanaana a své vedení již do konce závodu udržel.
Přestože závod skončil pro Tomáše Engeho předčasně po nešťastné havárii se Samem Hornishem, určitě se jeho výkon na trati nedal přehlédnout. Dvakrát zajel rekordní kolo závodu, měl určitě jedno z nejlépe připravených aut a předvedl několik pěkných předjížděcích manévrů.

 

p.
 Jezdec  Tým
odstup
1.
 D.Wheldon  Andretti Green Racing
2.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
1.4577
3.
 D.Franchitti  Andretti Green Racing
4.9315
4.
 B.Herta  Andretti Green Racing
18.9926
5.
 V.Meira  Rahal Letterman Racing
19.8502
6.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
20.2393
7.
 B.Rice  Rahal Letterman Racing
20.8038
8.
 P.Carpentier  Red Bull Cheever Racing
51.6079
9.
 D.Manning  Target Chip Ganassi Racing
1 kolo
10.
 A.Barron  Red Bull Cheever Racing
1 kolo
11.
 R.Yasukawa  Dreyer & Reinbold Racing
2 kola
12.
 D.Patrick  Rahal Letterman Racing
5 kol
13.
 K.Matsuura  Super Aguri Fernandez Racing
závada
14.
 R.Briscoe  Chip Ganassi Racing
havárie
15.
 S.Hornish Jr.  Marlboro Team Penske
havárie
16.
 T.Enge  Panther Racing
havárie
17.
 T.Scheckter  Panther Racing
havárie
18.
 S.Sharp  Fernandez Racing
havárie
19.
 E.Carpenter  Vision Racing
havárie
20.
 H.Castroneves  Marlboro Team Penske
havárie
21.
 A.J.Foyt IV  A.J. Foyt Enterprises
havárie

Všechny časy neoficiální