Novinky

  • 17.06.2019 Neutral Olivier Fisch se stal novým tiskovým mluvčím FIA

  • 16.06.2019 Good Posádka Alonso - Buemi - Nakadžima vyhrála pro Toyotu závod 24 hodin v Le Mansu

  • 16.06.2019 Neutral Tři hodiny před koncem 24h Le Mansu stále vede toyota Conwaye, Kobajašiho a Lópeze

Facebook Instagram

Red Bull soupeře vyprovokoval ke změně

Red Bull soupeře vyprovokoval ke změně

Pirelli: dvě zastávky místo jedné

Také ve třetí velké ceně této sezony slavil Mercedes dvojité vítězství. I když o tom rozhodla hned první zatáčka po startu, nebyli jsme ochuzeni o náznaky taktické bitvy.

Ta měla za následek dvě zastávky místo očekávané jedné. První pětice v cíli nakonec zvolila identickou variantu dvojí výměny pneumatik z měkké, tvrdé a měkké směsi. Volbu do značné míry ovlivnila chladnější teplota asfaltu, která byla na startu pouhých 29 °C na rozdíl od kvalifikačních 41 °C.

Změnu původně očekávané taktiky měl na svědomí Red Bull, který povolal Verstappena do boxu už v 17. kole. Soupeři museli reagovat, a proto postupně zastavili i Vettel, Bottas a Hamilton. Jedinou zastávku absolvovali pouze Ricciardo, Pérez, Räikkönen, Albon a Kubica.

Letošní novinka – prémiový bod za nejrychlejší kolo v závodě – vedla Red Bull k dalšímu taktickému tahu. V 53. kole nasadil Gaslymu další sadu měkkých pneumatik, aby překonal časy soupeřů. Podle očekávání se mu to podařilo.

Na tvrdé směsi dosáhl nejlepšího výkonu Bottas 1:36,558, na střední Vettel 1:34,836 a na měkké Gasly 1:34,742 minuty. A ještě jeden důležitý údaj. Nejdelší úseky ujeli na tvrdé směsi Ricciardo (37 kol), na střední Kubica (26) a na měkké Albon, Gasly a Sainz (19).

Více zajímavých informací se dozvíte z následující infografiky.

 

 

Komentáře ke článku