Novinky

  • 26.06.2019 Neutral Vítěz IndyLights z roku 2018 Patricio O´Ward nastoupí v závodě F2 v Rakousku

  • 25.06.2019 Neutral Bývalý technický ředitel Paddy Lowe definitivně opouští Williams

  • 25.06.2019 Good Johnny Herbert, vítěz tří velkých cen F1, dnes slaví 55. narozeniny

Facebook Instagram

Stará cihelna vítá závodníky IndyCar

Stará cihelna vítá závodníky IndyCar

IndyCar Grand Prix – před závodem

Po měsíci pokračuje tento víkend šampionát IndyCar Series. A protože je květen, zamířil šampionát do Mekky amerického motorsportu – Indianapolisu. Než ale začnou přípravy na vrchol sezony, 103. ročník slavného závodu 500 mil v Indianapolisu, čeká na piloty jedna z novodobých tradic spojených se závodem – velká cena na okruhu vybudovaném uvnitř Staré cihelny.

Šampionát se na trati, která vychází z okruhu postaveného na přelomu milénia pro formuli 1, představí pošesté. Jen dva piloti ale dokázali ve Velké ceně Indianapolisu zvítězit – dvakrát se to povedlo Pagenaudovi, třikrát potom Powerovi. Ten je vítězem i posledních dvou ročníků.

Okruh
Trať pro velkou cenu měří 2,439 míle (3,925 km), má 14 zatáček a jede se po směru hodinových ručiček. Na rozdíl od tratě pro formuli 1 ale následuje po čtvrté zatáčce esíčko na levou ruku a auta přímo najíždějí na rovinku Hulman Boulevard. Její konec je, společně s koncem cílové rovinky, nejlepším místem pro předjíždění.

Zjednodušena byla i pasáž na jejím konci, kterou se vozy vracejí na ovál. Na rozdíl od formule 1 ale nejedou klopenou zatáčku, což eliminovala už upravená trať pro MotoGP.

Loňský závod
Power před rokem přivezl v Indianapolisu ve velké ceně 200. vítězství v amerických formulových závodech pro tým Penske. A hned o pár dní později přidal v Indy500 to 201. Byl to Australanův měsíc. Do velké ceny Power startoval z pole position.

Power většinu závodu strávil v čele, předjel jej jen v prostřední části závodu Wickens, když jeho tým vsadil na jinou strategii a rozdíl mezi měkkými a tvrdými pneumatikami byl hned patrný. Power se ale před Wickense vrátil a v závěrečných kolech se na druhé místo probojoval Dixon.

Na koho se zaměřit
Trochu jako deja vú působí letošní úvod sezony v případě Powera. Na kontě má jediné umístění na stupních vítězů, třetí místo z úvodního závodu. V Austinu ho vyřadila závada, v Long Beach ztratil kvůli chybě v souboji s Dixonem, v Alabamě byl tým Penske nekonkurenceschopný. Otočí se i letos vše v jeho prospěch právě v Indianapolisu?

V Indianapolisu bude mít tři stájové kolegy. Po roční odmlce se totiž do monopostu znovu usadí Hélio Castroneves. Vloni ukázal, že i přesto, že už není pravidelným závodníkem IndyCar, do Indianapolisu rozhodně nepřijel, aby byl do počtu. A to se netýkalo jen Indy500, kde mají piloti dost času na přípravu. Ve velké ceně byl nestárnoucí Brazilec šestý.

Sledovat se vyplatí i kvalifikaci, která se jede netradičně už v pátek. Z předchozích pěti závodů totiž čtyři vyhráli piloti, kteří triumfovali v kvalifikaci. Jen Pagenaud v roce 2014 vyhrál závod po startu z jiné příčky, kvalifikoval se jako čtvrtý. IndyCar v tom roce zkoušela pevné starty a Saavedra, který překvapivě vyhrál kvalifikaci, neudržel motor v chodu, ujel pár centimetrů a zezadu do něj narazily dva vozy.

Okruh v Indianapolisu si na konci dubna vyzkoušeli piloti s motorem Honda. Nováčci jako Ferrucci, Ericsson a Herta se tak mohli s okruhem seznámit. A Herta, který je díky triumfu v Austinu nejmladším vítězem v historii IndyCar, test opanoval.

Indianapolis Motor Speedway – silniční okruh
Délka okruhu: 2,439 míle (3,925 km), 14 zatáček
Délka závodu: 85 kol, 207,315 míle
První závod: 2014
Rekord okruhu: Will Power (Team Penske) – 1:07,7044 v roce 2017
Loňské pole position: Will Power (Team Penske) – 1:09,8182
Loňský vítěz: Will Power (Team Penske)

Časový harmonogram (SELČ):
Pátek 10. 5.
15:10 – 15:55 – 1. trénink
18:30 – 19:15 – 2. trénink
22:35 – 23:50 – kvalifikace

Sobota 11. 5.
17:15 – 17:45 – warm up
21:40 – start závodu IndyCar Grand Prix

Komentáře ke článku