Novinky

  • 26.06.2019 Neutral Vítěz IndyLights z roku 2018 Patricio O´Ward nastoupí v závodě F2 v Rakousku

  • 25.06.2019 Neutral Bývalý technický ředitel Paddy Lowe definitivně opouští Williams

  • 25.06.2019 Good Johnny Herbert, vítěz tří velkých cen F1, dnes slaví 55. narozeniny

Facebook Instagram

Ecclestone se zastal Pirelli

Ecclestone se zastal Pirelli

Bez problémů s pneumatikami by pořadí bylo pořád stejné

Pneumatiky a změna jejich vlastností je velkým tématem začátku sezony, na což jsme si už vlastně i zvyklí. Loni si však několik týmů myslelo, že už mají management pneumatik v malíčku. Přišly na to, jak je nepřehřát, odvádět dostatek teploty. Stačily však menší změny, o malinko tenčí běhoun a najednou je uměním udržet teplo v pneumatice. Týmy zaostávající za předsezonními očekáváními z toho samozřejmě radost nemají.

"V minulosti se stávalo, že Mercedes trápil problém s přehříváním pneumatik. Teď je to ale s pneumatikami naopak," upozornil Sebastian Vettel z Ferrari. "Třeba v Baku náš vůz vůbec nebyl špatný, ale těžko jsme trefovali správnou provozní teplotu."

Podobný problém sužuje i Racing Point.

"Mění se to, na každé trati je to jinak, na každém typu asfaltu. Bohužel," povzdechl si technický ředitel Andy Green. "Pokaždé začínáme od píky."

Zdaleka největším kritikem je tým Haas, jenž si loni myslel, že když je v jeho službách bývalý expert společnosti Bridgestone Hirošima Tomitsuka, jsou pro něj problémy s pneumatikami minulostí.

"Nemělo by se pořád mluvit pouze o pneumatikách," zlobí se Gűnther Steiner, šéf týmu. "Pirelli změnil design pneumatik. Běhoun je tenčí, proto je obtížnější udržet v něm teplo."

Bývalý boss F1 Bernie Ecclestone to ale vidí tak, že týmy si stěžují na něco, co F1 momentálně zachraňuje sledovanost.

"Jen si představte, že by nikdo neměl žádný problém s pneumatikami. Každý víkend by bylo pořadí stejné," řekl.

Komentáře ke článku