Novinky

  • 22.09.2019 Good Kvalifikaci na závod IndyCar v Laguně Seca vyhrál Colton Herta (Harding Steinbrenner)

  • 21.09.2019 Good Pole position pro VC Singapuru si vyjel Charles Leclerc (Ferrari)

  • 21.09.2019 Good Vítězem závěrečného tréninku na VC Singapuru se stal Charles Leclerc (Ferrari)

Facebook Instagram

F1 se zalíbilo uhlíkově neutrální palivo

F1 se zalíbilo uhlíkově neutrální palivo

Za pár let může být zelenější než formule E

Ze zákulisí se šíří zprávy, že vedení šampionátu detailně zkoumá budoucnost uhlíkově neutrálních paliv a možnost jejich využití ve F1. Téma před médii před pár měsíci poprvé zmínil Cyril Abiteboul, šéf týmu Renault. Zdá se, že idea nadchla management F1 a mohla by se dostat už do pravidel pro ezonu 2021.

Bio nebo syntetická paliva by začala jako dvacetiprocentní příměs standardní směsi a každý rok by se mohla posunout ke stovce o mohutných 10 procent. Vzhledem k tomu, že týmy F1 mají za partnery giganty jako Shell, Petronas, Petrobras, BP a Exxon, které se nechtějí prezentovat pouze nálepkami na monopostech, to vypadá uvěřitelně.

Za uhlíkově stoprocentně neutrální palivo by se považovalo takové, při jehož výrobě by se spotřebovalo stejné množství CO2, jaké se uvolní při jeho spálení v motoru. K dokonalé rovnováze pak už je třeba pouze zajistit, aby při jeho výrobě byla použila elektrická energie z obnovitelných, nikoli fosilních zdrojů.

Pokud by se to podařilo, monoposty F1 by byly "zelenější" než samotná formule E. Ta, stejně jako elektromobily, může být kritizována za velké baterie, jejichž výroba a likvidace vůbec nejsou přívětivé k životnímu prostředí. Pokud elektrické monoposty před ePrix Číny nabijí baterky z místních uhelných elektráren, o uhlíkové neutralitě také nemůže být ani řeči. F1 by tak po letech možná opět dokázala přilákat nové automobilky.

Komentáře ke článku