Novinky

  • 17.06.2019 Neutral Ferrari požádalo o přezkoumání Vettelovy penalizace z VC Kanady

  • 17.06.2019 Neutral Olivier Fisch se stal novým tiskovým mluvčím FIA

  • 16.06.2019 Good Posádka Alonso - Buemi - Nakadžima vyhrála pro Toyotu závod 24 hodin v Le Mansu

Facebook Instagram

Měkká směs jezdce donutí velmi brzy přezouvat

Měkká směs jezdce donutí velmi brzy přezouvat

VC Kanady - prognóza Pirelli pro závod

Sebastian Vettel vybojoval pole position v nejlepším čase, jaký kdy byl na okruhu Gillese Villeneuvea v Montréalu dosažen: 1:10,240 minuty. Skvělý výkon ho stejně jako loni a pošesté v historii katapultoval na první startovní pozici.

Jezdec Ferrari se šestým prvenstvím v kvalifikaci vyrovnal Michaelu Schumacherovi a Lewisi Hamiltonovi. V závodě se pokusí obhájit loňské prvenství a přerušit dosavadní hegemonii týmu Mercedes.

Vozy Ferrari a Mercedes budou na startu závodu obuté do pneumatik Pirelli ze střední směsi, protože se jim ve druhé části kvalifikace podařilo zajet nejlepší časy právě na této variantě. Podle prognóz Pirelli jsou tím předurčené k vítězství.

Nejrychlejší strategií by totiž měla být jediná zastávka. Po startu na střední směsi by se mělo přezouvat v rozmezí 35. až 40. kola na měkkou. Naopak ostatní soupeři – v čele s Ricciardem startujícím ze druhé řady – se patrně zbaví měkké směsi už mezi 5. až 8. kolem. Buď zvolí tvrdou směs a dojedou do cíle, nebo střední a tu v polovině závodu vymění za další střední.

Očekává se poměrně horké počasí s vyššími teplotami než v kvalifikaci (asfalt 47 °C). Klíčem k dodržení stanovené strategie proto bude životnost měkké sady. Papírově pomalejší varianta dvou zastávek se potom může ukázat jako nutnost.

Max Verstappen ve druhé fázi kvalifikace nezvládl postoupit na střední směsi. Když se v závěru snažil vše zachránit, zničila mu rychlé kolo havárie Kevina Magnussena. Jeho situace však není nijak tragická. Bude startovat na střední a soupeři na měkké směsi mu velmi brzy uhnou z cesty při zastávkách v boxech.

A to nejdůležitější na konec: Všechny předpoklady může zhatit předpokládané vyjetí safety caru.

Nejdelší úsek zatím ujeli na tvrdé směsi Hülkenberg (29 kol), na střední Albon (31) a na měkké Magnussen (25). Na tvrdé směsi dosáhl nejlepšího času Bottas (1:13,080), na střední byl nejrychlejší Hamilton (1:11,010) a na měkké Vettel (1:10,240).

Podívejme se nyní, jaké pneumatiky mají jednotliví jezdci k dispozici.

 

 

 

Komentáře ke článku