Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Hülkenberg přišel o první řadu

Hülkenberg přišel o první řadu

Je jedním ze čtyř potrestaných.

Nico Hülkenberg z týmu Haas byl potrestán odsunutím o tři místa na startu Velké ceny Kanady za to, že nerespektoval vyvěšení červené vlajky. Přijde tak o místo v první řadě na startu a zařadí se až do třetí.

Němec se provinění dopustil po nehodě Oscara Piastriho ve Q3. Velice nešťastné je, že Hülkenberg nedodržel požadovanou rychlost během návratu do boxů, když z pohledu výsledku kvalifikace už o nic nešlo. Příliš rychlá jízda pod červenou vlajkou je samozřejmě považována za provinění vůči bezpečnosti. Běžným trestem je ztráta 10 míst, komisaři však uznali, že Hülkenberg nikoho reálně neohrozil, nejel rychleji než vůz před ním, avšak vzhledem k jeho rychlosti (byl ve druhém měřeném kole v řadě) měl zpomalit více aby bylo vše v souladu s komplikovanými předpisy.

"Podmínky na trati byly šílené, byla to divočina," řekl 35letý Němec po kvalifikaci, když si ještě myslel, že odstartuje z druhé pozice. „Proměnlivé podmínky jsou ty nejsložitější a na tomto okruhu jsou stěny opravdu blízko trati. Bylo mokro, pak to usychalo, opět se rozpršelo. Nejdůležitější bylo vždy se správně přizpůsobit.

Hülkenberg se neradoval dlouho. Foto: Haas

Hülkenberg není zdaleka jediný, kdo udělal chybu. O tři místa přišli i Carlos Sainz, Lance Stroll a Júki Cunoda. Sainz byl potrestán za zablokování rychlého kola Pierra Gaslyho. Ten moment neunikl režisérovi televizního přenosu, protože Hülkenberg musel úplně mimo trať chvíli poté, co se před Sainze protlačil Cunoda. Tentokrát to nevypadá na jasnou chybu Ferrari a jeho závodních inženýrů, ačkoli to opět vypadá na chybu v komunikaci. Ricardo Adami Sainze varoval, ať nezpomaluje, protože ho dohání jiný vůz. Španěl ale asi viděl Cunodu (také v zahřívacím kole) ve zpětných zrcátkách a nepovažoval ho za problém. Za Cunodou však byl Gasly, kterého připravil o postup z Q1.

Cunoda se v jiném kole vrátil na trať rovnou do cesty Hülkenbergovi poté, co se nevešel do desáté zatáčky. Domácí Stroll neuvolnil ideální stopu Estebanu Oconovi ve Q2, přestože byl týmem vyzván, aby tak učinil.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Haas