Novinky

  • 17.06.2019 Neutral Ferrari požádalo o přezkoumání Vettelovy penalizace z VC Kanady

  • 17.06.2019 Neutral Olivier Fisch se stal novým tiskovým mluvčím FIA

  • 16.06.2019 Good Posádka Alonso - Buemi - Nakadžima vyhrála pro Toyotu závod 24 hodin v Le Mansu

Facebook Instagram

Na pódium přesně podle návodu

Na pódium přesně podle návodu

VC Kanady – analýza Pirelli

Sebastian Vettel sice projel první cílem, Lewis Hamilton se však stal vítězem VC Kanady. Způsobila to pětivteřinová penalizace jezdce Ferrari. Z pohledu Pirelli je však podstatné, že první čtyři jezdci v cíli použili nejvýhodnější předpokládanou strategii. Ke stupni vítězů tedy dojeli podle návodu…

Odborníci Pirelli si byli jistí, že nejrychlejší bude start na střední směsi a mezi 35. až 40. kolem přezutí na tvrdou. Vzhledem k vysoké teplotě asfaltu přes 50 °C se však zastávky uspíšily. Byla to jedna z nejteplejších VC Kanady v historii. Postupně přezouvali Vettel (26. kolo), Hamilton (28.), Bottas (30.) a Leclerc (33.).

Souboj vedoucí dvojice Vettel – Hamilton byl velmi vyrovnaný. Za celý závod rozestup nepřekročil pět vteřin. To byla také výše penalizace, kterou sportovní komisaři ocenili nebezpečný návrat Vettela z trávy na asfalt.

Alternativní strategii zvolili Verstappen a Stroll. Začínali na tvrdé a přezouvali na střední směs. Oběma se to vyplatilo: Verstappen postoupil z 9. na 5. místo, Stroll z 18. na 9. místo.

I přes teplé počasí většina jezdců měnila kola jen jednou. Výjimkou byl například Bottas, ale to jen kvůli tomu, že v závěru přezul na měkkou sadu, aby získal prémiový bod za nejrychlejší kolo v závodě.

Nejlepšího času na tvrdé směsi pneumatik dosáhl Leclerc výkonem 1:14,356. Na střední byl nejrychlejší Verstappen (1:14,767) a na měkké Bottas (1:13,078). Nejdelší úseky ujeli na tvrdé směsi Sainz (65 kol), na střední Giovinazzi (35) a na měkké Hülkenberg (16).

Více zajímavých informací se dozvíte z následující infografiky. 

 

 

Komentáře ke článku