Skvělou melu pro sebe rozhodl Švarcman

Le Castellet – 2. závod
Mladíci z formule 3 tentokrát nabídli divákům skvělou podívanou. Nedělní závod na okruhu Paula Ricarda byl plný napínavých soubojů, na trati se neustále něco dělo. Nakonec se radoval Švarcman, i když i on měl v jedné chvíli namále.
Průvodním jevem při takovémto způsobu závodění byl pochopitelně relativně velký počet udělených trestů. Vesměs však vyplynuly z rozhořčeného boje o každou píď dráhy. Žádných zákeřných manévrů jsme svědky nebyli.
Nejlepší startovní pozici měl Peroni a také ji obhájil. Za ním se seřadili Cunoda, Viscaal, Piquet a Švarcman. Rozvážně začal včerejší vítěz Daruvala a na roštu uvázl Armstrong, který pokračoval se značnou ztrátou.
Jezdci se oproti předchozímu klání ukáznili a v úvodním kole se nerozprchli do únikových zón. To neznamenalo, že si oblékli bílé rukavičky. Tak Beckmann si nejprve poradil s Vipsem, ale vzápětí po střetu s Lawsonem odstoupil s defektem. Viníka zase pro změnu vytlačil ven Vips, za což inkasoval pětisekundovou penalizaci.
Pětice Peroni, Cunoda, Viscaal, Piquet a Švarcman si vyjela asi třísekundový náskok na šestého Vipse. Jako nejslabší z tohoto kvinteta se ukázal být Viscaal, který záhy podlehl Piquetovi i Švarcmanovi a ztratil kontakt.
V sedmém kole se Švarcman vypořádal i s Piquetem a jel třetí. Časy na kolo naznačovaly, že ani vedoucí dvojice by pro něj neměla být nepřekonatelnou překážkou. V hloubi pole se o Deleddův vůz katapultoval do vzduchu Natori. Let naštěstí Japonec přestál bez úhony.
Peronimu pozvolna odcházely pneumatiky. Cunoda šel bez větších problémů před něj. Výrazně přitlačil na plyn Daruvala, již ohrožující pátého Viscaala.
Cunoda se sice přes Peroniho dostal do čela závodu, dlouho se v něm ale neudržel
Těsně před polovinou jízdy se Švarcman rozhodl nastoupit na zpomalujícího Peroniho. Bystře si ale povšiml, že Cunoda se nachází ve špatné pozici a že by mohl udělat oba jednou ránou. Vznikla z toho pořádná mela, během níž Cunoda nakopl Peroniho. Ital ztratil kontrolu nad autem a proletěl těsně před přídí Švarcmanova monopostu. Jen díky Rusově bleskové reakci to neskončilo velkým malérem.
Cunoda se ještě v další zatáčce pokoušel Švarcmanovi vzdorovat, leč marně. Když se za chvíli dozvěděl, že se k jeho výslednému času připočte pět trestných sekund, jakoby ztratil o další průběh zájem. Rozhozený Peroni pustil před sebe i Daruvalu, takže ten postoupil už na čtvrtou příčku, za opticky druhého Cunodu a třetího Piqueta.
Na stupních vítězů zleva Piquet, Švarcman a Daruvala
Zatímco Cunoda se propadal, Daruvala se přehnal kolem Piqueta. Od týmového kolegy Švarcmana ho dělilo ne nepřekonatelných 1,7 sekundy. Vývoj ale nabral opačný směr. Piquet se nečekaně zregeneroval a v předposledním kole vše Daruvalovi vrátil i s úroky.
Za zmínku stojí i bitva o další bodované příčky. Z nich mizeli Viscaal a Peroni ve prospěch Verschoora a Sargeanta. Poslední slovo měli ale Armstrong a smutný sobotní hrdina Hughes. Ač se na počátku závodu nacházeli doslova na ztracené vartě, dokázali se nakonec nejlépe vyznat v tlačenici kolem desátého místa, v níž nebylo vzácností vidět jet tři auta vedle sebe.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Prema Powerteam | Mecachrome | 38:04,147 | 20 | 15 |
2. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 38:05,626 | 20 | 12 |
3. | ![]() |
Prema Powerteam | Mecachrome | 38:06,996 | 20 | 10 |
4. | ![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 38:12,447 | 20 | 8 |
5. | ![]() |
Prema Powerteam | Mecachrome | 38:19,288 | 20 | 8 |
6. | ![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 38:20,380 | 20 | 4 |
7. | ![]() |
HWA Racelab | Mecachrome | 38:25,511 | 20 | 2 |
8. | ![]() |
Carlin | Mecachrome | 38:26,060 | 20 | 1 |
9. | ![]() |
Jenzer | Mecachrome | 38:27,053 | 20 | 0 |
10. | ![]() |
Carlin | Mecachrome | 38:29,760 | 20 | 0 |
11. | ![]() |
Jenzer | Mecachrome | 38:29,822 | 20 | 0 |
12. | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mecachrome | 38:30,065 | 20 | 0 |
13. | ![]() |
Sauber Junior Team | Mecachrome | 38:33,919 | 20 | 0 |
14. | ![]() |
Campos | Mecachrome | 38:34,470 | 20 | 0 |
15. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 38:35,588 | 20 | 0 |
16. | ![]() |
Sauber Junior Team | Mecachrome | 38:36,188 | 20 | 0 |
17. | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mecachrome | 38:36,746 | 20 | 0 |
18. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 38:38,105 | 20 | 0 |
19. | ![]() |
HWA Racelab | Mecachrome | 38:38,956 | 20 | 0 |
20. | ![]() |
HWA Racelab | Mecachrome | 38:38,958 | 20 | 0 |
21. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 38:41,648 | 20 | 0 |
22. | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mecachrome | 39:10,199 | 20 | 0 |
23. | ![]() |
Campos | Mecachrome | 39:53,120 | 20 | 0 |
24. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 34:52,242 | 18 | 0 |
![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 31:28,584 | 16 | 0 | |
![]() |
Campos | Mecachrome | 29:10,867 | 15 | 0 | |
![]() |
Sauber Junior Team | Mecachrome | 21:23,172 | 11 | 0 | |
![]() |
Carlin | Mecachrome | 9:56,585 | 5 | 0 | |
![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 4:00,035 | 2 | 0 |