Bottas těsně porazil Hamiltona, Leclerc Vettela
VC Velké Británie – 2. trénink
Páteční odpoledne znamenalo návrat do starých kolejí. Mercedesy v kvalifikačním režimu opět nenašly přemožitele, byť ztráta Ferrari nebyla zase tak propastná. Red Bull už zase figuroval na pozici třetího vzadu, přičemž mu na záda dýchal McLaren.
V Silverstone stoupla teplota na příjemných 22 stupňů. Vítr se postupně uklidňoval, i nadále však hrozil déšť. Asfalt se zahřál na 38 stupňů.
Do druhého tréninku nastoupil i Räikkönen, který dopoledne uvázl na trati. Alfa Romeo bez dalšího upřesnění uvedla, že příčina se nacházela v oblasti pohonné jednotky.
Finský veterán se také jako první vydal na dráhu a zaznamenal referenční čas 1:31,86. V čele byl vystřídán Kvjatem a ten zase Norrisem (1:28,33). Začínalo se vesměs na středních pneumatikách, Racing Point však použil tvrdé a Williams měkké. Favorité, jako obvykle, nikam nepospíchali.
Charles Leclerc znovu porazil svého zkušenějšího kolegu
Uplynulo dvacet minut a mercedesy daly o sobě vědět. Stále na „mediálkách“ se Bottas dostal na 1:27,19. Hamiltona (+0,81) však na čtvrté místo odsunuli Verstappen (+0,56) a Leclerc (+0,61). Vettelův pokus skončil masivním vyjetím z dráhy, kromě zdržení naštěstí žádná jiná škoda nevznikla.
Bottas se posunul na 1:27,031, za něj se zařadili Verstappen (+0,57) a namlsaný Gasly (+0,63). Jiní naopak hasili svoje chyby. Patřil k nim také Hamilton, který byl příliš optimistický v nájezdu do zatáček Becketts a Chapel. Do problémů upadli rovněž Kubica a Albon. Verstappen hlásil silnou přetáčivost ve čtvrté zatáčce a žádal, aby se při zastávce v boxech přenesl větší výkon na zadní nápravu.
Jediným, kdo neměl na svém kontě ani kolo, byl jednoznačný smolař dne Grosjean. Po dvou dopoledních incidentech teď na jeho voze opravovali netěsnost v systému hydrauliky.
Po půl hodině vykrystalizovalo pořadí Bottas (1:26,78), Verstappen (+0,78), Gasly (+0,88), Leclerc (+0,95), Vettel (+1,05), Hamilton (+1,22), Norris (+1,25) a Hülkenberg (+1,43). Schylovalo k hromadnému přezouvání na nejměkčí alternativu obutí a simulaci kvalifikace. Ta měla dát první objektivnější pohled na skutečné rozložení sil.
McLaren se na domácí půdě zdá být ve skvělé formě
Mercedesy měly jednoznačně nos vpředu. Na Hamiltonových 1:26,79 odpověděl Bottas časem o šest setin lepším. Další příčky patřily Leclerkovi (+0,19) a Vettelovi (+0,44). Více už zaostávaly red bully, přičemž Gasly znovu porážel Verstappena. Do nejlepší desítky se dále nastěhovaly oba mclareny, konečně zklidněný Albon a také, k nemalé radosti těžce zkoušeného Haasu, Magnussen. Bohužel Dán se v ní udržel jen chvilku a byl vytlačen Pérezem.
Hamilton to zkusil ještě jednou. Byl nejrychlejší v prvním sektoru, jenže v Becketts se zase neudržel ve stopě. Ricciarda trápilo vzpouzející se auto, Grosjean se po 40 minutách čekání konečně zapojil do akce. Předčasně naopak skončil Russell, z jehož převodovky vytékal olej.
Rádiová komunikace napovídala, že ve stoprocentní kondici není ani Bottasův vůz. Zůstával v péči mechaniků, kteří měnili zapalovací svíčku, zatímco Hamilton se již pustil do zdolávání dlouhých úseků.
Na ojetých měkkých gumách se pohyboval kolem 1:31,5, zatímco Verstappen osciloval kolem 1:32. Když obhájce titulu přešel na použité střední pneumatiky, zrychlil těsně nad hranici 1:30.
Ricciardovo martýrium skončilo čtvrt hodiny před koncem, kdy renault definitivně vypověděl poslušnost. Po opravě se ale vrátil Bottas. Zařadil se zhruba na Hamiltonovu úroveň. Ostatní byli znatelně pomalejší, a to na měkčí směsi. Verstappen kroužil v průměru za 1:31,5, Vettel za 1:32,7 a Leclerc za 1:32,9. Ve finiši se ještě Vettel, Leclerc a Gasly dostali pod 1:32, i tak byla ale převaha Mercedesu zjevná.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 1:26,732 | 25 | |
| 2. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:26,801 | + 0.069 | 35 |
| 3. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:26,929 | + 0.197 | 30 |
| 4. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari | 1:27,180 | + 0.448 | 30 |
| 5. | Pierre Gasly |
Red Bull |
Honda | 1:27,249 | + 0.517 | 31 |
| 6. | Lando Norris |
McLaren |
Renault | 1:27,546 | + 0.814 | 38 |
| 7. | Max Verstappen |
Red Bull |
Honda | 1:27,562 | + 0.830 | 32 |
| 8. | Carlos Sainz |
McLaren |
Renault | 1:27,987 | + 1.255 | 39 |
| 9. | Alexander Albon |
Toro Rosso |
Honda | 1:27,997 | + 1.265 | 38 |
| 10. | Sergio Pérez |
Racing Point |
Mercedes | 1:28,002 | + 1.270 | 32 |
| 11. | Daniil Kvjat |
Toro Rosso |
Honda | 1:28,008 | + 1.276 | 36 |
| 12. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:28,059 | + 1.327 | 30 |
| 13. | Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:28,126 | + 1.394 | 33 |
| 14. | Daniel Ricciardo |
Renault |
Renault | 1:28,128 | + 1.396 | 17 |
| 15. | Nico Hülkenberg |
Renault |
Renault | 1:28,217 | + 1.485 | 34 |
| 16. | Lance Stroll |
Racing Point |
Mercedes | 1:28,240 | + 1.508 | 37 |
| 17. | Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:28,294 | + 1.562 | 28 |
| 18. | Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari | 1:28,794 | + 2.062 | 26 |
| 19. | Robert Kubica |
Williams |
Mercedes | 1:29,935 | + 3.203 | 37 |
| 20. | George Russell |
Williams |
Mercedes | 1:30,514 | + 3.782 | 11 |

Charles Leclerc se zasnoubil s Alexandrou Saintovou
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

12.07. 2019
Valtteri Bottas
Mercedes
Lewis Hamilton
Charles Leclerc
Ferrari
Sebastian Vettel
Pierre Gasly
Red Bull
McLaren
Max Verstappen
Carlos Sainz
Alexander Albon
Toro Rosso
Sergio Pérez
Racing Point
Daniil Kvjat
Kevin Magnussen
Haas
Alfa Romeo
Daniel Ricciardo
Renault
Lance Stroll
Antonio Giovinazzi
Robert Kubica
Williams