Novinky

  • 22.09.2019 Good Kvalifikaci na závod IndyCar v Laguně Seca vyhrál Colton Herta (Harding Steinbrenner)

  • 21.09.2019 Good Pole position pro VC Singapuru si vyjel Charles Leclerc (Ferrari)

  • 21.09.2019 Good Vítězem závěrečného tréninku na VC Singapuru se stal Charles Leclerc (Ferrari)

Facebook Instagram

Rockenfellerovi nizozemské okruhy svědčí

Rockenfellerovi nizozemské okruhy svědčí

Assen – 2. závod

Po dvou letech se Rockenfeller konečně dočkal dalšího vítězství v DTM. Shodou okolností opět na nizozemské půdě – v roce 2017 to bylo v Zandvoortu, nyní v Assenu.

Hrdinou nedělního odpoledne se však stal Wittmann. Kvůli technickým potížím v kvalifikaci začínal na samotném chvostu pole, přesto se propracoval na druhé místo.

Na rozdíl od včerejška se tentokrát jelo na suchu. Většina účastníků se rozhodla uskutečnit povinnou zastávku co nejpozději. Výjimku představoval Duval, který odbočil do boxové uličky už v sedmém kole. Krutě se mu to však nevyplatilo, protože stejnou proceduru musel opakovat ještě jednou o 16 kol později.

Z pole position vyjížděl Rast. Vedení si v pohodě udržel a postupně si vypracoval až šestisekundový náskok. Také po výměnách pneumatik dál kroužil v čele a vypadalo to, že si jede pro jasné prvenství. Potom se však jeho časy na kolo začaly prudce zhoršovat a ze zdi mu signalizovali, aby si přijel pro čerstvé obutí. To samo o sobě bylo mimo plán, ale navíc ani samotná zastávka neproběhla hladce. 

René Rast se už cítil vítězem, jenže nakonec musel ještě jednou do boxů

Rast se vrátil na trať až jako čtrnáctý. Zvládl ještě stíhačku na pátou příčku, přesto se netajil obrovským zklamáním: „Bylo to hrozně frustrující. Jel jsem na špici, myslel si, že mám všechno pod kontrolou, nešel už do toho naplno a šetřil gumy. A najednou došlo k obrovské degradaci pneumatik a oproti kvalifikaci jsem byl na kolo o deset sekund pomalejší. Je třeba přijít na to, proč k tomu došlo.

Mezitím se usilovně probíjel vpřed Wittmann. V prvním kole se už dostal na dvanáctou pozici a dál předjížděl jednoho soupeře za druhým. Zastavil relativně brzy, již ve 13. kole, a zařadil se posléze hned za Rasta. Také jemu ve finiši odešly pneumatiky, naštěstí ne tak dramaticky.

Nastupujícího Rockenfellera ovšem za těchto okolností odrazit nemohl. Ten se okamžitě vydal stíhat Rasta, jenže k jejich souboji už nedošlo. Wittmann se snažil na totálně opotřebovaných pneumatikách přežít a dařilo se mu to s překvapujícím úspěchem. Dokonce dokázal udržet za zády Müllera. „Vůbec jsme nečekali, že se dostaneme tak dopředu. Ve skvělém tempu jsem postoupil na sedmou příčku a pak jsme se rozhodli pro undercut – a najednou jsem byl virtuálně druhý! Neskutečné,“ vylíčil svoje zážitky.

Nejlepší tři z nedělního závodu - zleva Wittmann, Rockenfeller a Müller

Včera to nestálo za nic, ale o to to bylo dnes krásnější. Vyšla mně už kvalifikace, to byl základní kámen. Pak se jednalo hlavně o to, udržet gumy při životě. Dostal jsem se s nimi na úplný limit, v závěru už s nimi zápolil, bohudík měli ostatní větší ztrátu,“ svěřil se přešťastný vítěz.

Mimořádně spokojeni byli u Audi, protože měli pět svých aut mezi nejlepší šesticí. V první desítce se objevily i dva aston martiny.

Celkové pořadí po 10 závodech z osmnácti: 1. Rast 158, 2. Müller 136, 3. Wittmann 118, 4. Eng 111, 5. Rockenfeller 94, 6. Spengler 77, 7. Frijns 65, 8. Duval 64, 9. Green 51, 10. Eriksson 43, 11. Aberdein 35, 12. Glock 33, 13. Van der Linde 26, 14. Juncadella 17, 15. Di Resta 15, 16. Fittipaldi 14, 17. Dennis 10, 18. Von Habsburg 3.

 

pořadí jezdec vůz počet kol čas ztráta
1.  Mike Rockenfeller  Audi RS 5 DTM 37  56:44.559 -
2.  Marco Wittmann  BMW M4 DTM 37  56:49.077  +4.518
3.  Nico Müller  Audi RS 5 DTM 37  56:50.957  +6.398
4.  Jonathan Aberdein  Audi RS 5 DTM 37  57:01.559  +17.000
5.  René Rast  Audi RS 5 DTM 37  57:03.907  +19.348
6.  Robin Frijns  Audi RS 5 DTM 37  57:06.185  +21.626
7.  Daniel Juncadella  Aston Martin Vantage DTM 37  57:06.526  +21.967
8.  Paul Di Resta  Aston Martin Vantage DTM 37  57:07.113  +22.554
9.  Jamie Green  Audi RS 5 DTM 37  57:10.505  +25.946
10.  Pietro Fittipaldi  Audi RS 5 DTM 37  57:20.655  +36.096
11.  Loic Duval  Audi RS 5 DTM 37  57:21.051  +36.492
12.  Ferdinand von Habsburg  Aston Martin Vantage DTM 37  57:26.003  +41.444
13.  Philipp Eng  BMW M4 DTM 37  57:32.555  +47.996
14.  Timo Glock  BMW M4 DTM 37  57:42.014  +57.455
15.  Sheldon van der Linde  BMW M4 DTM 37  57:43.079  +58.520
16.  Joel Eriksson  BMW M4 DTM 29  44:58.139  -8 kola
   Bruno Spengler  BMW M4 DTM 19  29:50.853  -18 kol
   Jake Dennis  Aston Martin Vantage DTM 19  30:05.209  -18 kol

Komentáře ke článku