Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Sató a další veteráni ovládli bitvu v St. Louis

Sató a další veteráni ovládli bitvu v St. Louis

Bommarito Automotive Group 500 – závod

Sató odpověděl nejlepším možným způsobem na kritiku, která se na něj snesla, když byl minulý týden viníkem vážné nehody na oválu v Poconu. Dvaačtyřicetiletý Japonec vyhrál svůj druhý letošní závod a celkem pátý v kariéře v IndyCar. Stupně vítězů patřily veteránům, protože věkový průměr byl přes 41 let! Sató totiž v závěru těsně udržel za svými zády Carpentera (38 let) a třetí dojel Kanaan (44 let).

Divoký start připomněl závod v Poconu minulý týden, když se Sató opět dostal do sendviče s Hunter-Reayem a tentokrát Rosenqvistem. Mezi Japoncem a Američanem došlo i k drobnému kontaktu, vozy ale nebyly poškozeny. Sató se ale po startu z páté příčky propadl na 13. Vedení před Bourdaisem a Powerem udržel Newgarden. Kvůli hodinám Ericssona byly záhy vyvěšeny žluté vlajky.

Po restartu v 5. kole se Power dostal před Bourdaise, čehož využil také Ferrucci, aby se posunul před stájového kolegu. Vědět o sobě dal i Kanaan, který byl po startu z 20. místa už 13.

Sató ve 45. kole jako první zamířil k mechanikům, když předtím opět prožil krizovku za Dalym, kdy se dostal do turbulentního vzduchu. Newgarden si vybudoval náskok přes dvě vteřiny, aby o něj záhy přišel, když se dostal za pomalejší jezdce. Pagenaud byl prvním z čelní skupiny, který zamířil k mechanikům. Power se vrátil těsně za Newgardenem, dostal se ale na studených pneumatikách do nečistot a narazil ve 3. zatáčce do zdi.

Přesně ve chvíli, kdy zavlály žluté vlajky, byl na pit lane Hinchcliffe. Ve vedení byli Herta, Daly, Ericsson a Andretti, kteří ale museli k mechanikům. Hinchcliffe tak převzal vedení, následovan Ferruccim, Newgardenem, Bourdaisem a Dixonem. Pro Novozélanďana však naděje na dobrý výsledek a dost možná i na titul vyhasly, který musel znovu do boxů, tentokrát poté, co z jeho vozu unikaly provozní kapaliny. Čekala jej velmi dlouhá oprava.

Ferrucci po restartu útočil na Hinchcliffea. Oběma se podařilo poodjet Bourdaisovi, na nějž pro změnu tlačil Newgarden. Ferrucci byl v 84. kole úspěšný a převzal vedení. Hinchcliffeovi, který se zasekl za o kolo pomalejším vozem, začal rychle ujíždět.

Rossi byl v 108. kole prvním z favoritů, kdo znovu zamířil k mechanikům. O kolo později jej následoval Newgarden. Hinchcliffe stavěl o dvě kola později a udržel se před Newgardenem. Ferrucci zastavil ve 114. kole. Následně zamířil k mechanikům Bourdais a stihl se vrátit před Hinchcliffem.

Během zastávek v boxech opět zavlály žluté vlajky, tentokrát poté, co na studených pneumatikách opřel vůz o zeď Ericsson. Když piloti, které žlutá fáze uvěznila na trati, mohli zajet k mechanikům, převzalo vedení duo pilotů týmu Dale Coyne Racing.

Za Ferruccim a Bourdaisem následovali Hinchcliffe, Newgarden, Rossi, Pagenaud, Daly, Rosenqvist  a Carpenter. Rossi se při restartu dostal před Newgardena. Dlouho se ale nezávodilo, optimistický manévr Pigota na Kimballa skončil nárazem prvné jmenovaného do zdi a dalším vyvěšením žlutých vlajek.

Rossi při restartu získal další pozici na úkor Hinchcliffea. Vypadalo to, že Newgarden má potíže a bude se muset bránit pilotům za sebou. Lídr šampionátu ale záhy opět našel rychlost, takže se dostal před Kanaďana a byl za Rossim.

Celé pole výrazně zpomalilo a všichni doufali, že to do cíle zvládnou už jen na jeden pit stop. Trio Rossi, Hinchcliffe a Pagenaud zastavilo ve 174. kole, Newgarden vydržel na dráze o kolo déle. Hinchcliffe se u mechaniků dostal před Rossiho. Newgarden se pak vrátil před kanadsko-americkou dvojicí.

Ve 188. kole zastavilo vedoucí duo. Ferrucciho tým byl pomalý, což umožnilo Bourdaisovi se před něj v boxech dostat. Na dráhu se Ferrucci vrátil až za výborně jedoucího Dalyho, který si hlasitě říkal o to, aby mu příští sezonu dal některý z týmů šanci. Bourdais ale na studených pneumatikách zopakoval stejnou chybu jako před ním Power nebo Ericsson a na trať znovu musel zpomalovací vůz.

To byla skvělá zpráva pro trojici Sató, Kanaan a Carpenter. Ti totiž při zastávkách rivalů v boxech předjeli celé pole o kolo. Když si i oni odbyli svůj pit stop, byli náhle regulérně ve vedení následováni Newgardenem, Rossim, Ferrucim a Dalym. Všichni kromě Rossiho si ještě před vyvěšením zelených vlajek dojeli k mechanikům a nechali si doplnit nádrže až po okraj, což se záhy Američanovi vymstilo.

Rossi musel výrazně šetřit palivo. Brzy se ale ukázalo, že to stejně stačit nebude a 20 kol před koncem zamířil k mechanikům. Sató udržoval vedení před Kanaanem, s nímž bojovali Carpenter a také Ferrucci, jehož před sebe bez odporu pustil Newgarden vědomý si toho, že Rossi výrazně ztrácí.

Deset kol před koncem se aktivní Ferrucci vyvezl za Carpenterem do nečistot a propadl se zpět za Newgardena. Čtyři kola před koncem se Carpenter konečně dostal před brazilského veterána a jal se stíhat Satóa. Mezitím se Ferrucci propracoval zpět před lídra šampionátu a znovu neúspěšně zaútočil na Kanaana.

Poslední kolo přineslo hned několik dramatických okamžiků. Carpenter se na cílové rovince dostal až vedle Satóa, ale na předjetí to nestačilo.

Ferrucci při stíhání Kanaana vjel v poslední zatáčce do nečistot a strhnul vůz na vnitřek přímo před nos Newgardenova auta. Lídr šampionátu musel na trávu, ztratil kontrolu nad vozem, ale podařilo se mu jej vyrovnat. Monopostt se pak ale v anti-stall módu plížil po cílové rovince, čehož využili Pagenaud a Daly a pomalu jedoucího Newgardena zvládli předjet.

Pro lídra šampionátu to tak znamenalo citelnou ztrátu bodů. Svoji nespokojenost s Ferruccim dal po závodě otevřeně najevo, byť připouštěl, že jeho jednadvacetiletý krajan je nováčkem a takové chyby k tomu patří.

Přesto Newgarden odjíždí ze St. Louis do Portlandu, kde se jede už příští víkend, s větším bodovým náskokem, než měl před startem závodu. Z 35 bodů jej navýšil na 38. Na druhé místo se navíc posunul Pagenaud. Rossi ztrácí na Newgardena 46 bodů a Dixon už 70. Do konce sezony zbývají závody v Portlandu a na okruhu Laguna Seca, kam se série po dlouhé pauze vrací. Tam se navíc pojede o dvojnásobné body.

p. jezdec tým motor čas/odstup
1. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 2:15:43,4687
2. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet +0,0399
3. Tony Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet +2,2459
4. Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Honda +4,1935
5. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet +6,2741
6. Conor Daly Carlin Chevrolet +8,0200
7. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet +13,8050
8. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda +14,9394
9. Colton Herta Harding Steinbrenner Racing Honda +17,1010
10. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda +18,4657
11. Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda +19,8590
12. James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Honda -1 kolo
13. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda -1 kolo
14. Zach Veach Andretti Autosport Honda -1 kolo
15. Charlie Kimball Carlin Chevrolet -1 kolo
16. Marcus Ericsson Schmidt Peterson Motorsports Honda -1 kolo
17. Matheus Leist A.J.Foyt Enterprises Chevrolet -2 kola
18. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda porucha
19. Sébastien Bourdais Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan Honda havárie
20. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda porucha
21. Spencer Pigot Ed Carpenter Racing Chevrolet havárie
22. Will Power Team Penske Chevrolet havárie