Novinky

  • 13.10.2019 Neutral Racing Point podal protest proti brzdovému systému vozů Renault

  • 13.10.2019 Bad Charles Leclerc obdržel penalizaci 15 sekund a klesl na 7. místo ve VC Japonska

  • 13.10.2019 Good Tým Mercedes s předstihem obhájil prvenství v Poháru konstruktérů

Facebook Instagram

Bottas má problém se špinavým vzduchem

Bottas má problém se špinavým vzduchem

Wolff pochválil pouze Hamiltona

Po jezdecké chybě Sebastiana Vettela v rané fázi VC Itálie zůstal Charles Leclerc ve vedení závodu osamocený, se dvěma stříbrnými šípy za zády. Tým německé automobilky rozehrál agresivní šachovou partii. Lewis Hamilton nalákal Leclerka k mechanikům již po devatenácti kolech a poté mu, i díky měkčím pneumatikám, nedal vydechnout.

Valtteri Bottas mezitím jel ideální pneumatikovou strategii a v závěrečných kolech měl uštvanému Leclerkovi zasadit rozhodující úder. Místo toho z Finovy strany nedošlo ani k jedinému nesmělému pokusu a v podstatě své snažení zabalil předčasně po chybě při jednom z tvrdých brzdění. Mercedes neskrývá rozčarování a jednoznačně vidí chybu na Bottasově straně.

"Zdá se, že měl problém překonat bariéru špinavého vzduchu za vozem před ním. Nedokázal ze situace vytěžit maximum," řekl Toto Wolff o jezdci, kterému před pár týdny prodloužil kontrakt i pro rok 2020. "Lewis ve stejné situaci nějak dokáže dostat vůz blíže a připravit si pozici na útok. Měl by na tom zapracovat. Pozitivní je, že měl vynikající závodní tempo. Byl mimořádně rychlý, z hlediska čisté rychlosti asi nejrychlejší z celého pole."

Bottas nesouhlasí a prstem ukazuje na pneumatiky a strategii: "Ideálně bych se během závodu více soustředit na management pneumatik, ale pokud jsem si chtěl zachovat šanci na vítězství, musel jsem zatlačit, abych dohnal dvojici přede mnou. Kvůli tomu jsem sjel pneumatiky a v posledních čtyřech kolech se na nich jelo už opravdu moc špatně. Podle všech kalkulací jsme (na Monze) potřebovali mít o celou sekundu lepší čistou rychlost, abychom měli šanci předjet. Jenže já byl oproti Charlesovi rychlejší jen o nějakých pět desetin."

Komentáře ke článku