Novinky

  • 26.02.2020 Good Robert Kubica (Alfa Romeo) zůstal nejrychlejším jezdcem 4. dne testů F1

  • 26.02.2020 Good Čtrnáctiletý Sebastian Montoya, syn Juana Pabla, pojede formulový seriál ADAC F4

  • 26.02.2020 Good V poločase 4. dne testů F1 v Barceloně patří nejlepší čas Robertu Kubicovi (Alfa Romeo)

Facebook Instagram

Méně závodů, vyšší poptávka, radí Williamsová

Méně závodů, vyšší poptávka, radí Williamsová

Skutečně musí být F1 všude?

Nejen jezdcům, ale i šéfům některých týmů se nafukování kalendáře velkých cen nelíbí. V roce 1999 jich ještě bylo pouze šestnáct, sedmnáctou se v roce 2000 stala VC Malajsie. V roce 2004 jich poprvé bylo 18, o rok později 19, což se ale pak poprvé zopakovalo až v roce 2010. Od sezony 2016 jich za normální počet bylo pokládáno 21. Od roku 2020 jich bude 22 a toto číslo by mělo ještě narůstat. Claire Williamsová je dlouhodobě proti tomu.

"Vždycky jsem si myslela, že 21 už bude maximum. Já osobně bych byla raději, kdybychom měli méně závodů. Snížíte nabídku a poptávka stoupne. To říkají ekonomické poučky. Když se do kalendáře zařadí příliš mnoho závodů, lidé budou přejedení. Máme mnoho soupeřů, sportovních i jiných," řekla zastupující šéfka týmu Williams.

"A když zvýšíte počet závodů, zvýšíte tlak na lidi v týmu, kteří již teď mají problém vyvážit pracovní a soukromý život. Pro malý tým není jednoduché přizpůsobit se myšlence, že se pojede více než 21 závodů ročně. Musíme zvyšovat náklady kvůli přijímání nových lidí, aby v závodním týmu mohli rotovat. Dokdy nám ještě budou stačit dva závodní inženýři? Kdy už bude efektivnější zaměstnat čtyři? A cestování po celém světě také něco stojí. Měli bychom se lépe podívat na to, co nám přidávání dalších závodů skutečně přináší a zda se to vyplatí."

Komentáře ke článku